Máte v oblibě konspirační teorie o mimozemšťanech na Zemi? A máte je rádi opravdu hodně? Pokud ano, je tato sci-fi thrillerová prvotina s názvem Původ od anglického autora J. T. Brannana právě pro vás.

Při čtení Původu vás podvědomě napadne: A co když to je všechno pravda?

J. T. Brannan je spisovatel narozený v Bradfordu ve Velké Británii, který je absolventem Královské vojenské akademie v Sandhurstu a bývalý šampion v karate. V současné době žije se svou ženou a dvěma dětmi v anglickém Harrogate a věnuje se zde psaní beletrie nebo výuce bojových umění. V letošním roce vydal svůj další román s názvem Extinction a krátký sci-fi příběh s názvem Destructive Thoughts.

puvodLynn Edwardsová se svým osmičlenným výzkumným týmem z NASA objeví v ledu v oblasti Pine Island na Antarktidě zamrzlé lidské tělo. Má na sobě moderní oblečení z neznámého materiálu a navíc je obdivuhodně zachovalé… Při předběžné analýze zjistí, že je staré minimálně čtyřicet tisíc let. Jak je to vůbec možné? Než se o svůj překotný objev stihne podělit s dalšími vědci, je její tým při cestě letadlem do USA napaden neznámým útočníkem a jediná Lynn tento útok přežije. Získané důkazy o možném, a úplně odlišném, vzniku naší civilizace jsou ohroženy.  Podaří se jí s pomocí bývalého manžela Matta Adamse – indiána pocházejícího z oblasti Pine Ridge z kmene Oglalů – zachránit tyto důkazy o převratném objevu, který by zpochybnil celou historii lidstva?

Kniha je velmi čtivá. Její stránky vám probíhají jedna za druhou mezi prsty a na konci vám přijde, že jste přece sotva začali číst… Nebo nezačali?

Ačkoliv mám ráda thrillery, zvláště pak ty sci-fi, místy jsem se musela v ději s úsměvem pozastavit nad neskutečnou odolností a vychytralostí našich protagonistů a „lajdáctvím“ vyškolených a zkušených vládních složek. Po předvedených mistrných kouscích hrdinů v určitých situacích by leckterý čtenář nabyl dojmu, že Lynn ani Matt sami nejsou vůbec jen tak obyčejní lidé, za které se před námi vydávají… Avšak, proč ne? Brannanovi se podařilo všechny tyto události docela uvěřitelně vysvětlit, takže pokud přimhouříte oči nad občasnou nerealističností, příběh si beze sporu dosyta užijete.

Autorovi se podařilo vnutit čtenáři menší (nebo větší) pochybnosti o vzniku lidstva, jeho historii nebo dokonce i nadcházející budoucnosti. Zdařile skloubil několik konspiračních teorií do jedné, souvislé dějové linky, která má pro mnohé zajisté docela nečekaný závěr.

Myslím, že pokud jste fanoušky tohoto žánru, máte se opravdu na co v Původu těšit. Je to příběh plný nečekaných zvratů, který ve vás zanechá spoustu otázek, na které si nebudete moci s jistotou odpovědět. A to je v jednom směru dobře, nemyslíte?

Vydal: Knižní klub; 2014
Autor: J. T. Brannan
EAN: 9788024242903