Čeští čtenáři se v lednu letošního roku dočkali překladu prvního dílu knižní série Penryn a konec dní s názvem Pád andělů. Jeho autorkou je americká spisovatelka Susan Ee, která má již za sebou kariéru právničky, a nyní se měla možnost konečně vrhnout také na psaní. To jí přináší především radost, protože je velkou milovnicí fantasy a sci-fi příběhů, do kterých se moc ráda nechává ve volných chvílích unášet. Pád andělů je její první samostatná kniha, která byla v originále vydána v roce 2011 a doposud přeložena do devatenácti jazyků. V roce 2013 vyšel druhý díl s názvem World After a v letošním roce je naplánováno vydání třetí knihy. Filmová práva odkoupila společnost Good Universe, kde se produkce ujali Sam Raimi a Robert Tapert.

pad1Šest týdnů již uběhlo od sestoupení andělů na Zem a následnému narušení docela poklidného chodu dosavadní moderní společnosti. Mnoho měst bylo vypáleno a hlavní moc nad světem převzali andělé. V ulicích se během krátké doby vytvořily lidské gangy bojující o své přežití jakýmkoliv způsobem… Když se sedmnáctiletá dívka Penryn pokouší z bezpečnostních důvodů přemístit během noci se svou rodinou – matkou a malou ochrnutou sestřičkou Paige – do jiného útočiště, je jejich doposud docela bezproblémová cesta narušena skupinkou několika proti sobě bojujících andělů. Aby Penryn odlákala pozornost od své rodiny, rozhodne se pomoct andělovi, který je pod převahou protivníků na pokraji prohry. Avšak její sestra je kvůli tomuto činu mezitím unesena jedním z jeho nepřátel. Co teď? Penryn je pro sestřinu záchranu schopna udělat všechno, dokonce i to, co by nikdo v současné situaci nepředpokládal.

Představte si, že by se mýty staly skutečností a z nebes se snesly nadpozemské bytosti – andělé. Co byste si v tu chvíli pomysleli? Přišla s nimi spása, anebo konec? Kdo ví. Nastala však panika…

Za pouhých šest týdnů se v Pádu andělů Země změnila k nepoznání a autorka tohoto faktu velmi aktivně využívá ve svých popisech současné apokalyptické krajiny. Ty jsou do velké míry velmi podobné těm, jaké každý z nás očekává při vypuknutí podobného lidského zoufalství díky již uveřejněným příběhům jiných dystopických knih. Vnímavý člověk si tento svět díky tomu dokáže bez problémů představit do větší hloubky.

Nebojím se přiznat, že mě vždy náboženská mytologie fascinovala, a není tomu jinak ani u Pádu andělů. Každou sebemenší poznámku o příchodu andělů, jejich předešlém působení nebo popisovaných legendách jsem četla s nadšením a vysokým očekáváním, které nebylo prozatím zklamáno. Spíše naopak. Susan Ee se podařilo ukojit mou touhu i po těchto, na první pohled méně významných informacích, za což jí je mé náročné já vděčné. Těmito nepatrnými detaily doplňuje příběh a dodává mu nádech větší individuálnosti.

Co se týká protagonistů, není možné nic více prozradit, aniž by došlo k nechtěnému prozrazení děje. Proto mohu jen říci, že jsem si docela jistá, že pro vás hlavní postavy budou velmi sympatickými objekty, které budete se zájmem pozorovat po celou dobu jejich působení v příběhu.

Kdy se dočkáme překladu druhého dílu? Doufejme, že brzy! Protože příběh pro nás teprve začíná. Penryn má ještě spoustu neodkladných povinností, které je třeba ve World After vyřešit. Má vůbec šanci vyhrát tuhle bitvu, ze které není cesty zpět?

Vydal: Motto; 2014
Autorka: Susan Ee
EAN: 9788026700470