Válečníku Lo’Goshovi se na konci předchozí knihy podařilo získat zpět své vzpomínky. A mezi námi, byl velice překvapený, když zjistil, že je ve skutečnosti králem Stormwindu. A ještě více byl překvapený, když se k němu doneslo, že král Stormwindu po dlouhodobé nepřítomnosti už znovu sedí na svém trůnu. Je třeba toho falešníka potrestat a dosadit na trůn právoplatného vládce…

 .přístav

Naši hrdinové se tak vydávají na další pouť. Již překonali nástrahy mořských vln a nyní se ocitli v Menethilském přístavu. Takřka okamžitě se ale dostávají do potíží. Naštěstí trpasličí král Magni zázračnému návratu stormwindského panovníka tak úplně nevěří a má tedy oči na stopkách. Což hrdinům nejednou zachrání krk.

Postupně začínají pronikat do spiknutí, které dvůr obklopuje, a podnikají kroky k tomu, aby vše napravili. Každá z postav si prochází i svými vlastními zkouškami. Broll, na jehož bedra lid naložil přehnanou důvěru a on se s ní musí ještě vypořádat, Valeera, které osud dal do vínku touhu po zkažené magii, která by ovládla její duši, i Lo’Gosh, jenž se musí vyrovnat s tím, co ho nedávno postihlo…

 .

WarCraft je… no, WarCraft. Je to typicky herní svět, který by nemohl fungovat, pokud bychom nepřistoupili na jeho pravidla. Polonahé bojovnice, magický artefakt na každém kroku, přehnaně velké zbraně…, ale my to máme rádi. Svět WarCraftu je pestrý, má bohatou mytologii a takovou tu „echt“ fantazáckou atmosféru.

I přesto má komiksová podoba WarCraftu jisté nevýhody. Jednou z nich je ona výše zmiňovaná bohatá mytologie. Můžete si divit, proč by to měla být nevýhoda… Řeknu to jednoduše: Pokud nehrajete hru, nečtete každou knihu a nevíte o všem, co se ve světě WoW kde šustne, brzy se začnete ve věcech ztrácet. Velké množství postav, odkazů na věci dávno minulé, artefaktů… nemluvě o časové posloupnosti jednotlivých příběhů. U hry jsem skončila u třetího dílu, WoW jsem nehrála; knihy čtu, a i tak mi některé souvislosti unikají, což je škoda.

 .Broll

Další drobnou vadou na kráse je jistá epizodnost tohoto příběhu. V knize se najde řada motivů, které jsou (někdy jen na první pohled) pro hlavní dějovou linii nepodstatné, ovšem nedosahují takových kvalit, aby se daly považovat za plnohodnotné povídky. Výsledkem je tak text, který působí konzistentně jen svým herním způsobem. U některých epizod jsem měla pocit, že byly doslova odbyty – takový nápad, takové možnosti, ale vše bylo vyřešeno na dvou stránkách a bylo po všem. Možná se ale pletu a pro řadu to čtenářů to bude představovat spíše výhodu.

 .

Z kresby se ztratila většina manga prvků, což mě v případě WoW těší. Kresba je místy hodně strohá – hranatá, s výraznými konturami a ostrými rysy. Jindy je jemná, bohatá na detail a precizně vystínovaná. Ať je to jak chce, dokáže ale pokaždé zaujmout.

Pokud si World of WarCraft chcete užít, musíte tento komiks prostě brát takový, jaký je – i s jeho „chybami“.

 .

Název: World of WarCarft II

Scénář: Walter Simonson

Kresba: Jon BuranMike Bowden

Překlad: Martin D. Antonín

Nakladatelství: Crew

Rok vydání: 2013

Komentáře

komentářů

About The Author

Pro MFantasy píši recenze na knihy a sem tam na nějaký ten seriál. Kromě toho se věnuji vlastní literární tvorbě. Jsem workshopácký harcovník, a proto tady ode mě můžete najít i pár rad ohledně psaní, kdy se pokouším vlastní zkušenosti předávat dál. Z knih preferuji spíše klasickou hrdinskou fantasy, ale nebráním se ani novějším žánrům. Mezi mé oblíbence patří R. A. Knaak, Philip Pullman, Markus Heitz, Vladimír Šlechta, Juraj Červenák a řada dalších...