Marissa Meyer americká spisovatelka, která se dostala do povědomí čtenářů novelou The Phantom of Linkshire Manor. První díl z její nové čtyřdílné sci-fi/fantasy série Měsíční kroniky s názvem Cinder byl vydán na našem území v první polovině minulého roku. V letošním roce se čtenářům dostalo do rukou také pokračování s názvem Scarlet. Mladá autorka si uvědomuje sílu internetu a s ním spojené reklamy, proto pod jménem Alicia Blade napsala přes čtyřicet fanfikcí, které jí dopomohly v rozšíření její fanouškovské základny.

1.      příběhová linie Cinder:

Cinder se podařilo uniknout z vězení. Nyní je na útěku a stala se celosvětově hledaným zločincem. Je jí v patách nejenom pozemská vláda v čele s císařem Kaiem, ale také Měsíčňané v čele s královnou Levanou. Aby toho nebylo v tuto chvíli málo, zjistila důležité tajemství o sobě samé – je totiž měsíční princezna Selena, která by měla být dávno mrtvá. Ze dne na den se tudíž stala právoplatnou dědičkou měsíčního trůnu. Bude se nadále skrývat před svým osudem nebo se postaví královně Levaně a ujme se svého právoplatného místa?.

2.      příběhová linie Scarlet:

Scarlet je docela obyčejná dívka, která žije s babičkou na farmě, kde společně pěstují tu nejlepší zeleninu v celé Francii. Avšak nyní je její babička, bývalá pilotka Evropské federace, již dva týdny pohřešovaná. Odešla z vlastní vůle nebo se stala obětí zločinu? Scarlet je přesvědčená o tom, že ji někdo unesl. Ale z jakého důvodu? Proč by měl někdo zájem jí ublížit? Do města se nyní navíc přistěhuje tajemný cizinec – zápasník Vlk, který ji zvláštním způsobem přitahuje. Společně se vydávají najít ztracenou babičku. Avšak cesta je plná trnitých překážek. Jaký konec bude mít jejich pátrání?

scarletAčkoliv se může čtenáři zprvu zdát, že kniha je zaměřená jen na Scarlet a její život, tak po pár stránkách pochopí, že pravda je na úplně jiné straně. Marisse Meyer se totiž velmi dobře podařilo zakomponovat příběh šestnáctileté kyborgské dívky Cinder do děje následujícího dílu Měsíčních kronik. Dosáhla toho, že se mezi sebou nerušeně prolínají dvě na sobě relativně nezávislé příběhové linie, které se jí poté podaří velmi zkušeně spojit do jedné. No není tohle to pravé spisovatelské umění?

Druhý díl je opět velmi zdařile napsaný jak po dějové, tak také po stylistické stránce. Jako čtenář mu nemám absolutně co vytknout. Autorce se podařilo ve mně vzbudit nedočkavost na následující pokračování, které se dostane na pulty českých knihkupectví během příštího roku. Do naší futuristické „pohádky“ se v něm k Cinder a Scarlet zapojí další z plánovaných postav – Cress, představitelka Lociky.

Užitím pohádkových prvků dala autorka čtenáři pocit, že kniha v sobě nese něco pro něj známého, ale zároveň také inovativního a neočekávaného. Scarlet se stala díky tomu velmi čtivou a zároveň napínavou, což zajisté každý ocení.

Za sebe mohu s klidným svědomím říci, že jsem byla mile překvapena rychlým a přitom logickým spádem děje, který ve mně vzbudil ohromnou zvědavost na vývoj příběhu našich protagonistů.

Co si pro nás Meyer v dalších knihách ještě chystá?

.