Dhampýrka Riley Jensonová pracuje pro Direktorium, organizaci specializující se na chytání nadpřirozených zločinců. Díky svému genetickému dědictví získala zvláštní schopnosti, kvůli nimž se stává terčem útoků vědců, kteří na ní chtějí provádět experimenty. Sice by víc ocenili živý exemplář, ale nepohrdnou ani její mrtvolou.

.

Riley se jednoho dne probudí nahá v zapadlé uličce na neznámém místě a netuší, jak se tam dostala. Posledních několik dní si totiž nepamatuje. Instinktivně vytuší, že musí zmizet, jinak zemře. Pokouší se vzpomenout si na dobu, kdy byla vězněna v křížícím centru, ale kromě pachu muže, s nímž se setkala v minulosti, si toho moc nevybavuje. Po setkání s kolegy vyráží na misi a pohledného koňodlaka Kada, jehož v komplexu osvobodila, bere sebou. V týmu je také upír Quinn, její bývalý milenec, který chce navázat tam, kde skončili. Riley mu ale nedokáže odpustit, že jejich vztahu nedal šanci jen kvůli tomu, že je vlčice.

Charakter hlavní hrdinky se vyvíjí a ona se stává otrlejší ohledně zabíjení. Protagonisté si pro čtenáře připraví nejedno překvapení. Téměř každý v okolí chce Riley nějak využít, snad kromě Kada, jemuž jde pouze o zábavu, a Quinna, který ji chce vlastnit. Na scénu se vrací vlkodlak Misha a vynucuje si sex za odpovědi na některé z Rileyiných otázek. Záhadný koňodlak působí jako sympaťák, ale hodně toho tají. Dává však moudré rady a dovede být galantní, čímž tyto nedostatky vyvažuje. Mezi Kadem a Riley to od začátku jiskří, ale pozornost si zaslouží také alfa vlkodlak Kellen.

polibek-hrichuAutorka velmi dobře popisuje emoční rozpoložení vlkodlačky a nastiňuje názory jejích milenců a přátel. V určitém ohledu mi Riley připomíná Merry Gentryovou od Laurell K. Hamiltonové nebo Cat Crawfieldovou od Jeaniene Frost – kupodivu se vždy jedná o odvážné a drsné zrzky, které se jen tak něčeho nezaleknou. A když už, tak se tomu postaví čelem a snaží se to zabít.

.

Australská autorka Keri Arthur srozumitelně vysvětluje nadpřirozené záležitosti, mezi něž patří fungování schopností, hojící proces, krvavá horečka nebo proměna dlaka. Popisuje změnu vnímání okolí, předsudky, instinkty, potřeby a pocity. Rozebírá vztahy a sexuální život vícero ras a porovnává jejich mentalitu, reflexy a chování. Nechybí ani žhavé scény, humor a spousta nebezpečných a dramatických situací. Dialogy podbarvují dvojsmyslné narážky mezi protagonisty.

Druhá kniha z devítidílné série o strážkyni Riley Jenson nese název Polibek hříchu a volně navazuje na Volání úplňku s odstupem několika týdnů. Autorka hned od začátku nasadila téměř zběsilé tempo, které udržuje až do konce. Příběh je vyprávěn v první osobě z pohledu Riley, která neví, zda dřív řešit osobní či pracovní problémy. Jedna akce střídá druhou. Napínavé scény udržují čtenáře v neustálé pohotovosti. Příběhu dominuje detektivní linie, jelikož hrdinka pátrá po svém únosci a snaží se přijít na to, proč po ní každý jde.

Otevřený závěr knihy nenechá nikoho na pochybách, že se máme ve třetím dílu s názvem Smyslné zlo na co těšit. Pár padouchů zemřelo, další byli odhaleni, ale ten, kdo tahá za nitky, je stále venku a snaží se genetickým křížením vytvořit neporazitelného válečníka.

.

Autor: Arthur Keri
Nakladatel: Fantom Print; 2013