Na pulty českých knihkupectví se v září 2013 konečně dostala první kniha od německého autora Gerda RuebenstrunkaRebelové věčnosti, a tak se nyní také naši čtenáři mohou ponořit do zajímavého dystopického příběhu. Ruebenstrunk je znám především v Německu jako autor fantasy a sci-fi žánru a jak sám prohlašuje, velkou inspirací pro něj byl celý život Karl May.

.

Chcete prodat nebo koupit několik let života? Nyní už to není vůbec žádný problém. Společnost Tempus Fugit nabízí služby obchodování s časem. Je to dobrovolné, časově nenáročné a hlavně bezpečné. Avšak existují zde také lidé, kteří jsou naprosto odlišného názoru – tajemná odbojová skupina Rebelové věčnosti. Zahrávat si totiž se samotným Vesmírem nemůže přece nechat svět bez poskvrnky… Na čí straně je pravda? Karelie Simmsová vlastní soukromou detektivní kancelář s výbornou pověstí. Jednoho docela obyčejného dne se na ni obrátí samotný vedoucí informačních a komunikačních technologií společnosti Tempus Fugit s výhodnou zakázkou. Případ je o to zajímavějším, že se jedná o zásobníky času – skupina odpůrců obchodování s časem se chystá ke krádeži a Karelie má za úkol zjistit, kdo za vším stojí. Při cestě k soudu však srazí svým červeným pick-upem mladou dívku Valerii a zezadu do ní při prudkém zabrzdění narazí kurýr Willis. Je to náhoda? A co všechny zvláštní události posledních dnů? Co se za nimi skrývá?

Rebelové věčnostiAutor píše pro mě velmi nezvyklou formou (přítomný čas), se kterou se u knih setkávám minimálně, proto jsem si na styl psaní musela nejdříve zvyknout. Děj je pro mě sice hodně předvídatelný, ale má spád a vše je logicky uspořádané.

Samotné postavy jsou na tom podobně. V knize se jich vyskytne velké množství a jejich charaktery jsme již několikrát mohli vídat v nejrůznějších knihách podobného žánru. Avšak díky navazujícím myšlenkám autora to v celém příběhu ani moc nenarušilo celkový prožitek. Hlavní příběhovou linii prokládají navíc malé kapitoly s příběhy na sobě ničím nezávislých lidí, na kterých je zdůrazněno, v jak nebezpečné situaci se Země nyní kvůli obchodu s časem nachází. Právě díky těmto kapitolám si postupně může čtenář uvědomit, jak jednání Tempus Fugit zasahuje do existence celého světa.

Nejvíce mě potěšilo zakomponování kvantové fyziky do příběhu – žádné vymyšlené nelogické technologie, ale potenciálně proveditelné metody, které jsou v nynější době ve stádiu výzkumu. Lze vidět, že studium na Technické univerzitě Ruebenstrunka značně ovlivnilo, a dle mého názoru velmi pozitivně. Kniha se díky těmto poznatkům tudíž stává přístupnou pro více generací a nezaměřuje se jen na jednu věkovou kategorii, což jistě ocení mnoho čtenářů.

Velmi mě mrzí, že se o Ruebenstrunkovi bez znalosti němčiny nedočtete na internetu absolutně nic. Bohužel to je podle mě zapříčiněno jeho oblíbeností a známostí hlavně v Německu, takže prozatím neměl důvod převádět své stránky do angličtiny. Což je škoda. Nezbývá než doufat, že se tomu tak v budoucnu stane.

.

Vydal: CooBoo; 2013
Autorka: Gerd Ruebenstrunk