Na začátku letošního roku vyšla kniha Amélie a tma. Příběh to byl uzavřený a plnohodnotný, ale naznačil pár linek, které mohou posloužit pro další vyprávění, což dokazuje novinka Petry Neomillnerové Amélie a barevný svět.

.

Amélie se svou matkou bydlí společně s kamarádkou Markétou a její mámou v kdysi vytopeném domě a vypadá to, že happyend z minulého dílu pokračuje a nenechá se ničím zastavit. Jenomže klid nevydrží dlouho, to by byla nuda.amélie

Markéta si najde chlapce, který se jmenuje Sam (nebo se mu tak možná jen říká) a Amélie se náhle cítí sama. Doma jen dřepí a zírá do stropu nebo do obrazovky počítače, hraje si s kočkami nebo zpívá. Žádný velký odvaz. Proto chce nahlédnout hlouběji nejen do našeho světa, ale i do toho jejího – do světa duchů. Kdo ví, možná narazí na další strašidlo, které bezcílně pluje prostorem.

.

Když jsem Amélii četl, neměl jsem pocit, že čtu dětskou knížku. Kniha je velice dobře napsaná a dokonce bych řekl, že překonává některé autorčiny starší texty. Rodiče cílové skupiny se tedy nemusí bát, že by svým dětem pořizovali nějaký brak, ke kterému si Petra Neomillnerová odskočí, když ji nebaví vraždit a znásilňovat v jejích tradičních příbězích. Naopak je to poctivý kus textu, který neurazí ani dospělého čtenáře.

Nedílnou součástí série se zdají být kresby Lubomíra Kupčíka, které jsou prostě báječné. Kupčík umí výrazy, umí figury a mám jedinečný styl, díky kterému jeho kresby vždy poznáte. Amélii přidává na kvalitě opravdu velkou měrou a v kombinaci s parádní pevnou vazbou si můžete domů pořídit dalšího knižního krasavce.

.

Na konci ani ne stostránkového příběhu nás čeká náčrt zápletky dalšího (či více) dílu(ů) a vypadá to, že přátelství mezi Markétou a Amélii spustilo soukolí událostí, které ústřední dvojící přivodí spoustu problémů. Doufám, že si Amélie udrží svůj standard a nesklouzne k velké epičnosti či hororovosti. Pevně věřím, že autorka udrží otěže prostého, ale funkčního příběhu a za pár měsíců nám naservíruje další příběh se sto dvacet dva let dvanáctiletou Amélií.

.

Název: Amélie a barevný svět

Autorka: Neomillnerová, Petra