burdovaMichaela Burdová je mladá česká spisovatelka fantasy žánru, která v tomto roce vydala svou první knihu pro starší čtenáře s názvem Syn Pekel: Vlčí krev. V plánu je zatím jedno pokračování. Psaní se věnuje profesionálně od svých šestnácti let a má za sebou osm vydaných knih v České republice a knižní sérii Poselství jednorožců vydanou v Srbsku. Někdy také vystupuje pod pseudonymem Nelien. Vystudovala Střední odbornou školu ekonomickou a v současné době pracuje jako spisovatelka a malířka.

.

Je to už dávno, co byl Černý posel, otec všech vlkodlaků, vyhnán zpět do Ohnivých propastí a své Syny pekel nechal napospas lidské krutosti bez schopnosti se dále rozmnožovat. Weer worfové pomalu vymírají rukou lidí, kteří jsou zaslepeni strachem, avšak smečka vlkodlaků v čele s Wolfgarem se jen tak nevzdává. Její vůdce se obětuje pro vlastní rod a odvážným činem daruje pomocí jednoho z třinácti démonů své krvi ještě temnější sílu – démonskou, která je posílí na mnoho dalších věků. Nyní, po stovkách let, vítejte v současné Velwetii. V zemi smečky Temnovlků, v čele s přímým potomkem Wolfgara – mladou vlkodlačicí Aragen, kteří se nebojí ničeho a touží si podmanit svět pomocí své temné síly. V zemi, kde již zůstali naživu jen dva poslední vlkodlaci, Neran a Garret. Když se Neran vydá hledat tajemné Étarlininy slzy, které vyléčí jakoukoliv nemoc, tak se mu na jeho pouti podaří osvobodit paní Breetie, sličnou elfku Liadel, která v sobě skrývá víc, než se na první pohled může zdát. Společnými silami se pouští do výpravy a zároveň bojují o záchranu sebe samých, jelikož každý z nich má svého nepřítele. Který z nich je však nebezpečnější?

.

synpekelČeských autorů fantasy žánru je v našich knihkupectvích docela málo, proto si čtenář dává pozor, do jakých knížek investuje. Syn Pekel: Vlčí krev je již několikátou knihou Michaely Burdové vydanou pod Nakladatelstvím Fragment, proto by se dalo očekávat, že je vypsaná a její nejnovější kniha už bude bez zbytečných rušivých elementů, jimž se většina začátečníků nevyhne, avšak jisté nedostatky by se ještě stále našly.

Autorce se podařilo vytvořit vcelku povedený fantasy svět, který má navíc poutavou zápletku. Ale jeho zpracování trochu pokulhává. Na jednu stranu se slečně Burdové daří vytvořit moc krásné a vyspělé pasáže. Na druhou stranu ale také věty a slovní spojení, které se tomuto stylu naprosto vymykají. Někdy jsou znatelně rušivé a místy nadbytečné. Zbytečné mi taky přijde užívat tak složitá jména, když jejich význam podle mého názoru není jakkoliv lingvisticky podložen.

Díky první kapitole jsem nabyla dojmu, že jedinou hlavní protagonistkou bude mladá vlkodlačice Aragen. Ale mýlila jsem se. V knize se nachází dvě příběhové linie – linie Aragen a linie Nerana. Právě Aragen si byla celý život jistá, že její pravou podstatou není omezování své temné přirozenosti kvůli lidem, ale ukázání jejich pekelné stránky všem, kteří by se jí a smečce odvážili postavit. Zatímco Neran toužil jen po svobodě a ničím nevázaných radovánkách. Avšak postav, které si zaslouží čtenářovu pozornost, je více. Můžete si vybrat, která si získá vaše srdce.

Ačkoliv má kniha pár zřejmých nedostatků, nedá se jí upřít, že dokáže svým příběhem zaujmout. Moc se mi líbilo, jak se autorce podařilo nerušivě zakomponovat texty z historie elfů, lidí, vlkodlaků, ale také trpaslíků. Je vidět, že se nad tímto světem musela delší dobu zamýšlet. Navíc umí napsat nečekané zvraty, které by málokdo z běžných čtenářů očekával. V autorce vidím jistý potenciál, má nadějně našlápnuto na úspěšnou kariéru fantasy spisovatelky.

V září tohoto roku nás čeká pokračování. Co od něj čekat? Doufejme, že stejné napětí a nápaditost příběhu, kterou nám autorka předvedla v prvním díle, ale ve vyspělejším zpracování. Příběh Nerana a Liadel pokračuje. Zvítězí nad svými nepřáteli?

Vydal: Fragment; 2013
Autorka: Michaela Burdová
Obálka: Petr Vyoral