Nakladatelství Baronet vydalo třetí díl z dosud pětidílné série o jasnovidce Cassie Palmerové, která byla proti své vůli zatažena do světa upírů. Zdědila titul Pýthie, vrchní věštkyně nadpřirozené komunity, a proto se ji každá frakce pokouší získat nebo zlikvidovat.

Před mnoha lety na Cassii uvalil upír Mircea kouzlo zvané geis, a to se nyní snaží o dokončení rituálu. Jasnovidka tedy hledá zaklínací knihu Codex Merlini, která by mohla obsahovat postup, jak kouzlo zrušit. Mircea kvůli geisu pomalu přichází o rozum a začíná být nebezpečný sobě i okolí. Zachránit ho může pouze dokončení kouzla, nebo jeho zrušení, ale sehnat fungující odeklínadlo se ukáže jako nadlidský úkon. A protože v současnosti nikdo nezná místo, kde se kodex nachází, musí jasnovidka pátrat tam, kde ví, že bude – v minulosti.

Houževnatá a mírně paranoidní Cassie se chce naučit ovládat své schopnosti, ale bez učitele to jde těžko. Působí naivním a nezkušeným dojmem, což je nejvíc znát ve společnosti protřelého Pritkina. Inteligenci a předvídavost ukáže například při odmítnutí dokončit kouzlo s Mirceou, které by z ní učinilo jeho otroka.

Obejmi nocV první polovině knihy se ve společnosti Cassie nejčastěji objevuje válečný mág Pritkin, zatímco ve druhé části upír Mircea. Děj zpestřují časté hádky a nečekaná odhalení ohledně mágova původu a minulosti. Mircea také poodhaluje své nitro a vypráví o svém lidském životě, proměně a následných změnách. Přes pět set let starý upír má pro jasnovidku slabost, ale dohromady je svádí převážně okolnosti, nikoliv volba.

Čtivý příběh je vyprávěn v první osobě z pohledu Cassie, díky čemuž čtenář lépe pochopí její myšlenky, pocity a jednání. Třetí kniha série Cassie Palmerová nabízí akci, drama, násilí, černý humor, intriky a mocenské machinace. Městská fantasy ubíhá svižným tempem a vykazuje prvky detektivky, hororu, romantiky a mytologie. Autorka používá slangové výrazy i vulgarismy, které k příběhu neodmyslitelně patří, stejně jako ironie a nadsázka. Občas používá vzletnější výrazy typu inaugurovat nebo protége, což většina čtenářů neocení, ale naštěstí je takovýchto slov poskrovnu. V průběhu děje nenásilně vysvětluje, co a jak funguje, historii Pýthií, finty při šermování, organizovanost Kruhu, nebo jak to chodí mezi démony.

Karen Chance věnuje víc pozornosti popisům okolí a myšlenkám než dialogům, ale nezapomíná ani na emoce nebo sexuální napětí mezi protagonisty. Barvité charaktery propracovala od mimiky a zvyků, až po dialekt. Technické i magické záležitosti popisuje s vědeckým zápalem, přesto srozumitelně a jednoduše. Vše vymyslela natolik pečlivě, až má čtenář pocit, že by to takhle mohlo opravdu fungovat. V průběhu děje dochází na nečekaná odhalení, stejně jako shrnutí předchozích dílů. Hlavní zápletka se týká snahy najít kodex, zrušit geis a dodat knihu Temným, ale jak už to bývá – plány vždycky nevychází tak, jak si dotyčný přeje.

Obejmi noc navazuje na závěr druhého dílu s názvem Unesena stínem zhruba s týdenním odstupem. Děj se odehrává v Paříži, Las Vegas a Chicagu, a díky cestování v čase nejen v současnosti, ale také v minulosti. Otevřený závěr knihy dává tušit budoucí pokračování a rozhodně čtenáře nenechá na pochybách, že se má na co těšit v knize Proklej svítání, která by měla vyjít v prosinci 2013. Pokud máte v oblibě sérii Horečka, Půlnoční rasa, Noční lovci, Rachel Morgan, Anita Blake nebo Kate Daniels, jistě u vás uspěje i tato kniha.

Vydal: Baronet; 2013
Autor: Chance, Karen
Název: Obejmi noc