S opravdovou láskou je to jako s duchy.
Každý o nich mluví, ale kdo je viděl?
(François de La Rochefoucauld, 1613-1680)

.

Lenzi Rose Andersonová má strach, že trpí schizofrenií jako její otec, protože slyší hlasy a má vize. Oporou je jí přítel Zak, jenže ani jemu se neodvažuje říct všechno. V den svých sedmnáctých narozenin se setkává s pohledným Aldenem, který tvrdí, že jeho a Rose (tak nazývá Lenzi), pojí společná minulost. Jenže dívka si na nic nepamatuje, a proto je pro ni obtížné uvěřit tomu, že je mluvčí a má pomáhat bloudícím duším vyřešit jejich problémy. Alden, její strážce, Lenzi uvádí do nadpřirozeného světa a snaží se jí to co nejvíc usnadnit. Bohužel ji nachází zlovolný duch, který usiluje o Lenzin život, a na toho možná nebudou stačit ani společnými silami…

.

Dva pohlední chlapci, jedno děvče a z výsledného koktejlu je tu další milostný trojúhelník. Lenziny pocity vůči Aldenovi jsou intenzivní a nebezpečné, stejně jako život, ke kterému jí dodává odvahu. Tolik se liší od Zaka, který představuje všechno, co si do té doby myslela, že od přítele chce. Vztah se Zakem nemůže z dlouhodobého hlediska fungovat, protože on by nikdy nepřijal fakt, že vidí a slyší duchy. Nepochopil by to, čím si prochází, a věčné lhaní ji unavuje. Zatímco na Zakovi se začíná projevovat majetnické chování, Alden se snaží udržet vztah mezi ním a Lenzi na pracovní úrovni, ačkoliv ho to k dívce silně přitahuje.

Fantasy příběh s romantickou zápletkou je říznutý mysteriózním hororem a detektivními prvky. Nadpřirozeno se zde projevuje v podobě duchů, reinkarnací či exorcismu. Některé situace jsou nelogické (nebo je to možná chyba překladu), jako když Lenzi vzpomíná na setkání se Zakem a jeho snahu přemluvit ji ke koupi červených bot. Sice si je nekoupila, přesto v nich vyráží na rande.

Střípky duší jsou vyprávěny v první osobě z pohledu Lenzi. Skrz úzkou vazbu na sympatického Aldena vidí čtenář i druhý úhel pohledu a za sebe doufám, že se o této postavě dozvím ve druhém dílu víc. Svižný děj se odehrává převážně v Houstonu. Každá postava má své silné i slabé stránky a dokonce se ve stručnosti dozvídáme o jejich minulosti, takže čtenář snáze pochopí, čím si prochází. Příběh plyne ve vážnějším duchu, ale okořeňují jej slovní hříčky typu dúchyl (duší úchyl) a odlehčený humor, který ovšem není příliš častým jevem.

.

Mary Lindseyová bravurně popisuje emoční rozpolcení hlavní hrdinky, mezi něž patří strach z možné nemoci nebo vnímání nadpřirozena. Autorka umí upoutat čtenářovu pozornost a nasměrovat ji k určitému cíli, o čemž svědčí i změna názoru na Zaka v průběhu děje. Pár dobře zvolenými slovy se dostává do hloubky a odhaluje pravou podstatu věci, ačkoliv mnohdy schválně krouží okolo a navozuje tajemnou atmosféru. Nespočet záhad lehce udrží čtenářovu pozornost od začátku až do konce. Bonusem pak je překrásná obálka a úžasný překlad.

Pokud máte v oblibě sérii Nadpozemská, Smečka, Paranormálové, Dnem i nocí nebo Drakii, jistě u vás uspěje i tato kniha, která je zacílená na dospívající čtenářky a romanticky laděné publikum. Střípky duší jsou prvním dílem ze série Duše. Na druhém dílu autorka stále ještě pracuje. Datum vydání je plánováno na rok 2014.

.

Vydal: CooBoo; 2012
Autor: Mary Lindseyová