Harper Connellyová byla v patnácti letech zasažena bleskem a od té doby dokáže najít mrtvé lidi a pozná, jak zemřeli. Cestuje po světě se svým nevlastním bratrem Tolliverem Langem, s nímž založila firmu „Pátrací služby Connellyová – Lang“ a živí se hledáním nebožtíků.

.

Harper s Tolliverem přijali zakázku v horském městečku Doraville v Severní Karolíně, kde se za posledních pět let pohřešuje šest chlapců. Harper poprvé pracuje na takhle komplikovaném a děsivém případu. Poměrně rychle nachází pohřebiště sériového vraha, a tím spouští řetězec událostí, mezi něž patří také útok na její osobu. Harper skončí těžce zraněná v nemocnici, ale ani tam nedokáže přestat myslet na brutálně zavražděné mladíky. Vrah už totiž může mít vyhlídnutou další oběť…

Vztah mezi nevlastními sourozenci je poslední dobou poněkud napjatý, protože si Harper uvědomila své city vůči Tolliverovi. Možná ale není jediná, kdo se potýká se svými emocemi, jelikož vychází najevo, že Tolliver žárlí na Manfreda a začíná být háklivý na oslovení „bratr“. Ve druhé polovině knihy nastává překvapivý zvrat v chování nevlastních sourozenců. Tolliver si získává sympatie čtenářů za svou otevřenost a musím uznat, že ani Harper nezůstává pozadu.

Na scénu se vrací vědma Xylda se svým vnukem Manfredem. Mladý telepat je do Harper poblázněný a příjemně oživuje děj. Nápad s webovou stránku, která se věnuje Harper a tomu, co dělá, dodává příběhu na poutavosti a záhadnosti, ačkoliv se jedná pouze o podružnou informaci. Připadá mi matoucí, že je Harper udivená zjištěním, že o ní existuje stránka a o pár dní později sama povídá Xyldě, že sleduje stránky určené lidem, jež se věnují paranormálním jevům (buď stránku o sobě přehlédla, nebo autorka zapomněla, že to Harper nevěděla).

Temný příběh je vyprávěn v první osobě z pohledu Harper za dobře vyváženého střídání dialogů s popisy a myšlenkami (ačkoliv jsem se podivovala nad tím, že je hlavní hrdinka schopná logických úvah i poté, co usne). Popisy okolí jsou v některých případech poměrně strohé a jindy zase přespříliš detailní, ale to podstatné se čtenář vždycky dozví. Charakter postav není příliš propracovaný, přesto autorka pár dobře zvolenými slovy naznačuje, jaký kdo je.

Charlaine Harris píše jednoduchým stylem ve vážnějším duchu. Oproti předchozím knihám je však tento díl romantičtější a dochází na erotické scény. Detektivní příběh s hororovými a nadpřirozenými prvky plyne svižně a obohacují jej vtipné komentáře, které ovšem nejsou příliš častým jevem. Autorka vynechává popisy krvavých scén, spíš jen naznačuje, co a jak se stalo, ale na nějaké to násilí a akci přece jenom dojde. Drama v podobě nedůvěry v Harpeřinu schopnost vnáší do příběhu reálný základ a při pátrání po nezvěstných chlapcích je téměř cítit hmatatelné napětí.

Třetí díl z cyklu Harper Connelly Mysteries nese název Mráz ze záhrobí. Jedná se o samostatný příběh, který se dá číst i bez znalosti předchozích dílů s tím, že autorka čtenáři připomíná osud hlavních protagonistů. Finále je v mnohém překvapující, a jak už se stává zvykem, nebyl by to správný konec bez pořádné bitky a ohrožení na životě hlavní hrdinky. Nakladatelství Baronet plánuje vydání čtvrtého dílu s názvem Tajemství ze záhrobí v polovině března 2013.

.

Vydal: Baronet ; 2012
Autor: Harris, Charlaine