Nic není tak, jak se zdálo. Ta, kterou všichni považovali za vyvolenou, se za ni pouze vydávala, aby tím ochránila svou dceru – skutečnou vyvolenou. Selene spolu s Anaid prchá z Urtu, aby se skryly před čarodějkami Odiš, které po nich pátrají. Vyvolená s rudými vlasy má totiž před sebou ještě dlouhou cestu, než bude na vše, co má vykonat, připravená.

.

Během této cesty se má Anaid připravit na dobu, kdy bude ve svých rukách třímat žezlo moci. Spolu se svou matkou se vydává na sever a během jejich putování Selene vypráví svůj životní příběh. Anaid tím získává nejenom úplně jiný pohled na svět, ale i na svou matku. Zároveň s tím ale Anaid na mysli vyvstává mnoho otázek… Neměla matka přece jen prsty ve vraždě své přítelkyně? A kdo je můj otec?

Druhý díl série Válka čarodějek mi přišel asi nejslabší, protože celá kniha je pouze převyprávěním Selenina života, a i když je v mnoha ohledech zajímavý, většina pasáží je spíše poněkud nezáživná. I tak ale musím říct, že s popisy Arktidy a ledových kmenů si Maite Carranzová poradila velmi dobře. Je vidět, že i když autorka pochází z prosluněné Barcelony, tajemství severu a zvyky, které tamější kmeny dodržují, jí nejsou neznámé.

.

Stejně jako jsem v recenzi na první díl této série věnovala svou pozornost Anaid, tak bych se tentokrát chtěla krátce zmínit o další důležité postavě – Selene. Jak již bylo zmíněno, je ztřeštěná, smyslná a okouzlující, ale nejenom to. Má spoustu chyb, ale přese všechny nedostatky si musíme uvědomit, že nasazovala svůj život, aby tím ochránila nejen svou dceru, ale i všechny čarodějky Omar. Podle mého názoru je to jedna z nejobětavějších matek, o kterých jsem doposud četla.

Na závěr si nemůžu odpustit jednu poznámku… Tato věc ve mně zanechala opravdu hrůzostrašný dojem. Někteří mí přátelé dokonce navrhovali knihu obřadně spálit, ale já jsem se s tím po čase vyrovnala. V momentě, kdy je Selene na maškarním bále, se objevil tento odstaveček:

„Sál strojírenské fakulty byl plný k prasknutí, včetně různých otravů, a okamžitě mě doslova zavalila maskovaná individua všeho druhu, která mě zvala na skleničku a dělala mi návrhy. Pokusil se o to jeden hobit, nějaký Říman, jeden Spiderman a dokonce i jeden Dark Vader, ale já jsem od každého odtančila.“

Jelikož jsem nadšený Star Wars fanoušek, tak jistě chápete, jak mě toto označení muselo pohoršit, ale nakonec zůstala kniha celá a v neporušeném stavu 🙂

Milovnice anglických a ruských literárních velikánů nepíše pouze knihy pro dospívající čtenáře, ale na svém kontě má například i novelu se společenskou tématikou Without Winter (Sin invierno). Zároveň se Maite Carranzová věnuje také vlastní divadelní tvorbě.

Poslední díl její série Válka čarodějek nese název Odina kletba a v tomto závěrečném titulu se můžeme těšit na konečné rozuzlení. Dozvíme se, zda Adaid zůstane věrná čarodějkám Omar, nebo podlehne lákavým nabídkám a svodům čarodějek Odiš.

.

Název: Válka čarodějek: Ledová pustina (La guerra de las brujas: El desierto de hielo)
Autor: Maite Carranzová