Maite Carranzová nedávno vydala svou novou sérii Válka čarodějek, která se skládá ze tří dílů: Klan vlčice, Ledová pustina a Odina kletba. Pokud máte rádi knihy, ve kterých jsou hlavními postavami hlavně ženy, pak je tato trilogie právě pro vás, protože ve všech knihách figurují především ženské postavy.

.

Hlavní hrdinkou Války čarodějek je bezesporu Anaid, která se podle mého názoru zalíbí každému čtenáři. Je chytrá, odvážná a dokáže se obětovat pro druhé. Její láska a věrnost je nekonečná, a i když celý svůj život prožila zastíněná svou matkou, nikdy jí nepřestala mít doopravdy ráda. Zároveň je ale obdivuhodné, jak je na svůj věk vyspělá, ke svému úkolu přistoupí velmi zodpovědně a je ochotná se učit novým dovednostem. I přesto je ale stále čtrnáctileté děvče, které by rádo prožilo normální dospívání jako obyčejné dívky, a tak se ani jí nevyhne částečná zpupnost.

Anaid se cítí jako největší outsider ve škole i v životě. Je jí čtrnáct let, ale vypadá stěží na deset a žije ve stínu své okouzlující, svéhlavé a sebejisté matky Selene. Anaid je zřejmě nejinteligentnější dítě v zapadlém městečku Urt, kde strávila celý svůj život, ale kvůli svému vzezření si vysloužila pouze posměšnou přezdívku “zakrslá chytrolínka“. Její život ale navždy změní zmizení její ztřeštěné matky.

Po této události se dají věci rychle do pohybu a Anaid je zahlcena spoustou informací o tom, kdo doopravdy je. Zjišťuje, že existují čarodějky, které jsou rozdělené na dva znepřátelené tábory: Odiš a Omar. Čarodějky Odiš se řídí pouze svým chtíčem a na úkor nedospělých čarodějek Omar mohou žít i tisíc let. Dá se tedy říct, že Odiš jsou ty zlé, na rozdíl od Omar, které své schopnosti používají pro dobro druhých a jsou spjaté s přírodou.

Po tomto zjištění se Anaid učí svým kouzelným dovednostem, a to vše kvůli tomu, aby znovu našla svou matku, kterou zřejmě unesly čarodějky Odiš. Selene je totiž podle všeho vyvolenou, která má ukončit válku mezi oběma znesvářenými stranami… Nezmýlili se ale všichni? Je Selene skutečnou vyvolenou?

.

Jelikož Klan vlčice je první díl trilogie, měl by nás hlavně uvést do děje, seznámit nás s hlavními aktéry a sdělit nám, čeho se bude celá trilogie týkat. Podle mého názoru tato kniha splnila všechny tyto body a podává nám stručný přehled o celé trilogii. Zároveň si ale myslím, že člověku, který má všech pět po hromadě, je od začátku knihy tak trochu jasné, jak je to s vyvolenou doopravdy. Vše je sice vyjádřeno pouhými náznaky, ale ty jsou snadno prohlédnutelné. S ohledem na tuto skutečnost a na to, že se jedná o jednoduché čtení, bych tento titul doporučila spíše mladším čtenářům.

Další díl série se jmenuje Ledová pustina a u nakladatelství CooBoo již vyšel. V tomto dílu se podrobně seznámíme s životem, který vedla Selene předtím, než počala svou dceru Anaid. Zároveň ale na Anaid čeká mnoho zvratů a celá cesta k ukončení války čarodějek se notně zkomplikuje.

.

Název: Válka čarodějek: Klan vlčice (La guerra de las brujas: El clan de la loba)
Autor: Maite Carranzová