Raven Madisonová je zpátky a čeká ji nesnadný úkol: ochránit svého úhlavního nepřítele Trevora před upířími dvojčaty. Jagger a Luna Maxwellovi jsou stále v Dullsville a podle všeho tu mají své plány, kterých se dobrovolně nevzdají.

.

Fotbalový snob upírem?

Většina děje se týká záchrany Trevora – sebestředného, namyšleného fotbalisty, kterému na „Počátku“ poněkud nalomilo sebevědomí Ravenino odmítnutí, a teď si léčí ego s „novou gotickou holkou“ ve městě. Tou není nikdo jiný než Luna – čerstvě přeměněná upírka, kterou rodiče původně zasnoubili s Alexandrem Sterlingem, ale ten si ji odmítl vzít a ona si teď léčí zlomené srdce (či uraženou pýchu) tím, že se nastěhuje do stejného města a sbalí tam nejpopulárnějšího muže adekvátního věku, čili Trevora.

Mezi dva výše zmíněné hrdiny se z nepříliš zřejmých důvodu neustále plete pár hlavních hrdinů ve snaze zabránit Luně, aby Trevora kousla.

.

Vývoj postav

Raven a Alexandr tentokrát vůbec nemají čas na rozvíjení svého romantického vztahu, neboť hon na vyšinuté sourozence jim zabere naprostou většinu nocí. Ostatně od „Rakví lásky“ Raven kvůli Jaggerovi, který ji chtěl získat pro sebe, předstírá, že ji Alexander kousl na posvátném pozemku a jsou tedy spojeni na věčnost. V podání Ellen Schreiber existují dva druhy upířího kousnutí – pokud se upír chce stát vaším věčným partnerem, musí vás kousnout na posvátném pozemku, pokud se jedná o pouhý letní románek, upír vás kousne někde jinde, takže se z vás sice stane upír, ale nejste navěky zadaní. Jistě chápete, že i pro nejvýstřednější puberťačku ve městě není snadné simulovat, že je nemrtvá, zvlášť když musí chodit do školy, takže koordinace lidského a upířího života ji také stojí nějakou energii a čas.

Ustupují také scény, ve kterých vystupuje Ravenin mladší bratr Billy – ten, jenž má rád počítačové hry, encyklopedie a televizní dokumenty. Oproti „Počátku“ je zde sice na menším počtu výstupů, ale přeci jen viditelný vývoj, kdy se oba sourozenci sice stále škádlí, ale už to „nemá tu šťávu“, nebo – chcete-li – je vidět, že zadaná starší sestra má méně času na sourozenecké spory než ta nezadaná. Proto rada pro všechny mladší bratry, kteří chtějí udržet svůj vztah se sestrou optimálně nevyzrálý – za žádnou cenu nedovolte, aby si našla okouzlujícího upířího přítele, který nejen, že si ji uzurpuje pro sebe, ale navíc jí bude zdůrazňovat, jak skvělý bratr jste.

Postavy jako takové se tentokrát příliš nevyvíjejí, ale zato vztahy ano – do krize se dostane i přátelství mezi Raven a Becky. V tomto bodě je „Město upírů“ sice naprosto neoriginální a mírně kýčovité, ale zároveň i výstižné.

.

Styl

Od přehnaného „Počátku“, kde bylo značně plýtváno slovem „gotický“, což spolu s několika dalšími opakujícími se prvky působilo komicky, se autorka dopracovala k poměrně vážně pojatému upířímu dobrodružství, ze kterého se dle mého názoru pomalu ale jistě vytrácí humor. Z pohledu cílové skupiny čtenářů ovšem právě humor knize pravděpodobně nechybí – stále se tu najde několik scén, nad kterými se ve správném životním období nebo ve správné náladě můžete zasmát.

.

Shrnutí

Nechybí pokus o překvapivý dějový zvrat a pár, při dobré vůli, vtipných okamžiků. Pro ty, kteří si naivně mysleli, že toto je poslední díl „Upířích polibků“ a mohli by být podobně jako já s blížícím se závěrem rozhořčeni, že se nedočkali žádného pořádného finále, si dovolím poznamenat, že ač všechno vypadá vyřešeně a uzavřeně, na posledních stránkách se objeví náznak nového příběhu. Zaskočena tímto nejspíš neúmyslným, avšak pro mě skutečně nečekaným dějovým zvratem, jsem zahájila pátrání a zjistila, že v originále „Počátek“ obsahuje první tři díly, původně vydávané samostatně, jak je tomu u nás. Z čehož logicky plyne, že sága teprve započala. Podle všeho se čtenář může těšit na dalších šest dílů.

.

Autor: Ellen Schreiber

Nakladatelství: ZonerPress