Nakladatelství Fantom Print vydalo fantasy román Znamení vlka od České autorky M. T. Majar (vlastním jménem Markéta Marková), který uvádí čtenáře do světa sympatické Češky Tori žijící v současné době v USA. Autorka se proslavila erotickým románem o striptérech s názvem Hot boys. Původně vyšel jako e-book a pro vysokou prodejnost si zanedlouho vysloužil papírový kabátek.

.

Poměrně nudný večer skončí pro Viktorii Mayerovou v okamžiku, kdy se setkává s velice sexy lycanem, který ji zachrání před znásilněním. Omylem ji kousne, a tím se v jejím těle spustí proměna ve vlčici. Prvotní pocit okouzlení a sbližování Tori a Rubena pomalu přerůstá ve vroucí cit. Blíží se boj o post Rubenovy družky a Tori zvažuje, zda za to její vyvolený stojí. Nabízí se jí totiž nádherný a mocný Eliah z klanu Tichých stínů a hodlá ji získat.

Tori byla vždycky jiná. Po otci zdědila lykantropí agens a po wiccanské babičce schopnost, o níž toho příliš neví. Učí se pravidla smečky a rychle zapadá do nadpřirozeného světa, jakoby tam odjakživa patřila. Smekám před popisem proměny, počínaje změnami v těle nebo vnímáním okolí. Tyto scény jsou stručné, tudíž nenudí, ale zároveň obsahují všechny potřebné informace o tom, jak proměna probíhá.

.

Inteligentní Ruben je alfa smečky v Missouri a náleží mu titul Chétira, vůdce. Tori je první, koho nakazil, a tak ji zasvěcuje do světa mocných lycas. Sexuální napětí mezi Rubenem a Tori vnáší do příběhu pořádnou dávku napětí a emocí. Na druhé straně tu máme oslnivého Eliaha, na němž může Tori oči nechat. Mezi nimi to jiskří a dokonce jsou na sebe napojeni proudem moci. Ruben nesnáší kouzla, zatímco Eliah akceptuje magii v Tori, jenže právě tohle je možná hlavní důvod, proč po ní tak touží.

Městská fantasy je plná dramatických a erotických scén, akce, romantiky a osvěžujícího humoru. Příběh je vyprávěn v první osobě z pohledu Tori a odehrává se v Kansas City. Autorka je teprve na začátku své kariéry, ale píše jako profesionálka. Nadpřirozené události vysvětluje srozumitelně a poutavě, děj ubíhá svižně a charakter postav má propracovaný. Píše s lehkostí a dovede upoutat čtenářovu pozornost.

Na scénu vstupuje hned několik nepřátel, mezi nimiž je Mikael, který nenávidí vlkodlaky nebo Ahiga, Chétir smečky Tichých stínů. O některých postavách není zrovna snadné vytvořit si úsudek. Eliah prokazuje ochotu pomoct, ale ve skutečnosti svým chováním něco sleduje, zatímco Mikael dovede překvapit loveckými instinkty, jež se mohou kromě lycas zaměřit také na lidi. Líbí se mi, jak se postupně mění prvotně nenávistný vztah Tori a Mikaela v porozumění.

.

Autorka umně popisuje fyzický a psychický stav hlavní hrdinky, což je nejvíc znát ve vypjatých situacích, jako při záchraně Bena nebo rozhodování, který z vlkodlaků je pro ni ten pravý. Nenásilnou formou poukazuje na propojení lidské populace s vlkodlaky. Lykantropové jsou sice nebezpeční a násilničtí, ale lidé dovedou být také velice krutí a mnohdy dokonce předčí i zvířata. Nebýt epilogu, byl by závěr knihy skvěle ukončený. Jenže epilog existuje a je velice provokativní, a proto se nemohu dočkat dalšího dílu. Pokud máte v oblibě sérii Kate Daniels, Rachel Morgan, Anita Blake nebo Mercedes Thompson, je pro vás Znamení vlka tou pravou volbou.

.

Vydal: Fantom Print; 2012
Formát: pevná vazba s přebalem