Poloviční démon Haden Black se vydal do malého kalifornského městečka Serendipity Falls, aby si našel nevěstu. Zamiloval se do Thei, která pro záchranu Hadenovi duše uzavřela dohodu s jeho matkou Marou, královnou démonů. Přijala do sebe démonskou podstatu a slíbila, že z podsvětí neuteče, ale Haden Theiu našel a dostal domů.

Theia Andersonová už je doma týden a pomalu si zvyká na to, že je zpět mezi lidmi. Sice je šťastná, přesto nastávají okamžiky, kdy se jí stýská po podsvětí, jež se stalo jejím druhým domovem. Spolužáci ve škole postupně chřadnou. Theia uvažuje, zda za to může ona, Haden či Mara. Odtažitý otec představuje dceři ženu, do níž se zamiloval, a není to nikdo jiný než psychopatická Mara. Má v plánu připravit Theiu o vše, na čem jí záleží, a hodlá začít tím, že ohrozí život jejího otce.

Theia už není tou dokonalou dcerou a prostinkou naivkou, jako vystřiženou z nějakého slabomyslného románu. V srdci i duši má temná zákoutí, do nichž se bojí nahlédnout, a jež před ostatními umně skrývá. Návrat ke každodenní rutině ji děsí, ale snaží se být statečná a navázat tam, kde skončila. Nachází se na křižovatce mezi dívkou a ženou, ale také mezi člověkem a démonem, a tak k sobě přitahuje pozornost chlapců. Má strach, že nechtěně ublíží svým blízkým, a je rozhodnutá ochránit je za každou cenu. Popis emočního rozpolcení dává čtenáři možnost nahlédnout do jejích myšlenek a pocitů a zároveň ukazuje na sílicí pouto mezi Theiou a Hadenem.

Haden je démon s lidskou duší, který představuje ztělesnění zlověstné záhadnosti. Chvíli je nebezpečným démonem a o něco později nejistým klukem. Bydlí s Varniem a našel si kamarády, což je víc, než od života očekával. Haden se dovede chovat galantně, jako za časů, kdy dvoření vycházelo od srdce a bylo prosyceno elegancí, ale má také zlověstnou, odtažitou a tajnůstkářkou stránku.

Prokletí krve je druhým dílem z romantické fantasy dilogie a přináší čtenáři další dávku nočních můr. Americká autorka vsadila na mytologii a zaměřila se na sukuby a inkuby. Podsvětí vykresluje poutavě a s notnou dávkou ponuré až hororové atmosféry, jež názorně ukazuje, že toto místo dovede být smrtící, děsivé a velice nebezpečné, ale také krásné. Ne všichni místní obyvatelé si tento život vybrali a mnozí z nich jsou pouhými experimenty zvrácené královny nebo kostlivci ‒ ovšem ne těmi ve skříni. Tyto bytosti plní rozkazy a neštítí se držet lidi při mučení nebo porcování. Nečekejte však krvavé lázně. Autorka klade důraz na dramatické a napínavé scény v kombinaci s emočním vypětím, ale nevyžívá se v popisech vražd.

Gwen Hayes vypráví převážnou většinu knihy v první osobě z pohledu Thei, ale tyto pasáže prokládá z Hadenova úhlu pohledu ve třetí osobě. V závěrečné části se dostávají ke slovu další protagonisté, jako Amelia a Donny.  Vztah Thei a Hadena udává tón celému příběhu, ale Prokletí krve je především o poutu přátelství, odvaze, touze, lásce, obětech a temnotě v každém z nás. Kniha je zacílena na mladší publikum a romanticky laděné duše, stejně jako první díl Dnem i nocí.

.

Nakladatel: Baronet; 2012
Originální název: Dreaming Awake