Nakladatelství Fragment vydává další fantasy sérii od velmi oblíbené autorky L. J. Smithové, která se proslavila hlavně díky své sérii Upíří deníky. Tato úspěšná série byla dokonce i zpracována do seriálové podoby. Říše temnot má celkově deset dílů a my se dnes zaměříme na první díl: Tajemství upírů.

Šestnáctileté Poppy zrovna začínají prázdniny a jediná věc, o které přemýšlí, je jak    si dva měsíce volna co nejvíc užije. Radost z volného času ale kazí dlouhotrvající bolesti, které ji donutí podstoupit různá lékařská vyšetření. Jejich výsledek Poppy a celou její rodinu doslova šokuje. Poppy trpí rakovinou slinivky břišní a zbývá jí jen pár týdnů  života!

Jedinou naději pro umírající Poppy je její letitý kamarád James, který naší hlavní hrdinku zasvětí do tajemství Říše temnot a nabídne ji jinou alternativu než jistou a bolestivou smrt na následky hrozné nemoci. Tím ale poruší ta nejdůležitější pravidla a    oba se dostanou do vážného ohrožení. Dokážou se postavit všem problémům a dospět ke šťastnému konci? Poppy se bude muset rozhodnout, zda je schopna přijmout existenci  Říše temnot, zda se stane upírem či nikoli a zda je schopna navždy opustit svou rodinu a unikat před trestem, který by stihl ji i Jamese.

Teď se jistě ptáte… A co je teda ta Říše temnot? Není to žádné konkrétní místo. Říše temnot je všudypřítomná, nebezpečná a hlavně tajemná. Tento svět, nebo lépe řečeno společenství, tvoří upíři, čarodějnice, vlkodlaci a další zvláštní bytosti, o nichž nemají obyčejní lidé ani potuchy. Pro zachování tajemství Říše temnot existuje řada pravidel, ale dvě nejdůležitější pravidla jsou: žádný člověk se nesmí dozvědět o existenci Říše temnot a žádný příslušník tohoto tajemného společenství se nesmí zamilovat do člověka.

To by bylo vše o dějové linii a tématu knihy a nyní bych se přesunula k samotné autorce. Lisa Jane Smithová je Američanka, která vystudovala angličtinu a pedagogiku. Napsala  přes dvacet knih určených mládeži, a jak už jsem zmínila, její zatím nejslavnější sérií jsou Upíří deníky. Jejím dalším známým příběhem je například trilogie Temné vize.

Tajemství upírů je velmi čtivá kniha a donutí vás číst až do konce, a to hlavně díky skvěle zvolené gradaci a rozuzlení díla. Kdybych si měla vybrat ze sérií Upířích deníků a Říše temnot, zvolila bych rozhodně Říši temnot. Téma obou sérií je sice hodně podobné, ale    kdo z vás nerad čte o rebelech, kteří porušují pravidla, hledají lásku a přátelství? Přesně to totiž obsahuje novější z obou sérií. Rozhodně bych také ocenila jednoduché větné skladby   a dialogy, u kterých může člověk skvěle zrelaxovat.

Pár slov na závěr… Pokud máte rádi knihy s upíří tématikou a rádi si u čtení odpočinete,   pak je tato nová série od L. J. Smithové právě pro vás. Kniha je určena spíše romantickým duším, protože romantika, které je kniha plná, vás po několika desítkách stran doslova pohltí.

Druhý díl Říše temnot nese název Prokleté sestry a vyšel v září tohoto roku v nakladatelství Fragment.

.

Název: Říše temnot: Tajemství upírů (Night World: Secret Vampire)