Rozráží vlny, když se řítí vpřed. Své oběti drtí silou, které nic neodolá. Jejich údery pak snáší bez zaváhání. Objeví se náhle a udeří. Stejně tak zmizí a nepřátele nechá jen se strachem, kde udeří příště. Tak činí Hromoklín.
.
Karani. Mimozemská rasa, živící se vitální aurou jiných bytostí, plundrující světy, na které se dostává cestami mezi planetami, takzvaným stromem. Lidstvo si podmanili rychle. Nejprve spustili sérii katastrof, po kterých následovala atomová válka. Sami se poté objevili jako zachránci světového kolapsu a nastolili svůj režim. Ať se tváří, jak chtějí, jejich režim nejde nazvat jinak než režim strachu a teroru. Sami Karané se drží ve svých sídlech a špinavou práci za ně vykonávají jejich sluhové. Obrnění, monstra pocházející z jiných světů, lidé, kteří buď uvěřili, nebo se zaprodali, a rozparovači. Právě rozparovači jsou hlavní vykonavatelé Karanské vůle. Jako stíny se plíží tmou a loví oběti, kterým vysávají krev rovnou ze srdce. Při smrti oběti pak přes ně prochází vitální aura, kterou se živý Karan, ovládající daného rozparovače.

Lidé se ale nevzdali. Po celém světě jsou ostrůvky odporu, které se snaží držet zem proti uchvatitelům a zasazovat nepříteli rány. Velkou výhodou těchto skupin je fakt, že každý Karan si hlídá to své, občas se kvůli některým operacím spojí, ale dlouhodobě nejsou schopní spolupráce. Jejich převaha je nicméně stále příliš velká, aby se lidstvo odhodlalo k otevřenému boji.

Čtyřicátý osmý rok Karanské okupace, neboli 2070 po Kristu. Původně nadporučík jižní armády David Valentine se již rok pohybuje po obsazeném území, kde vystupuje jako kapitán pobřežního výsadkového vojska, podléhajícího Karanskému zřízení. Zde plní akci hodnou své lovecké specializaci, kočce. Plánuje únos nejsilnější lodě v celém Karibiku. Opancéřovaný, silně vyzbrojený bývalý ledoborec jménem Hromoklín, původně určený k potlačování pirátů, svévolně útočících na pobřeží a lodní obchod v oblasti.

Únos lodi je ale teprve začátek celého úkolu. Ten je mnohem důležitější než narušení síly na pobřeží. Hlavním úkolem je totiž nalezení starodávné zbraně, která by snad konečně mohla převážit jazýček vah na stranu lidstva.
.
Třetí román z cyklu Země upírů a třetí operace Davida Valentina. A třetí prostředí, do kterého nás autor E. E. Knight přivádí. Tentokrát se děj odehrává v zajímavém prostředí Karibiku. Zajímavé je i tím, že Karané nemají rádi vodu. Jejich moc tam proto dosahuje jen sporadicky, a na některých ostrovech jsou tak společnosti naprosto svobodné. To samozřejmě přitahuje další uprchlíky a společenství jsou dost pestrobarevná.

David jako hlavní postava je tentokrát naprostým hybatelem děje. Úkol, který plní, je jeho první, ve kterém má plnou rozhodovací autonomii. Odvrácená strana zmíněného se pak odráží v tom, že se Valentine často táže sám sebe, zda jeho rozhodnutí byla dobrá, zda za padlé přátele můžou jeho chyby. Celkově je postava Davida propracována mnohem detailněji než v předchozích dílech. Výborně je zvládnutý vývoj postavy, kdy hrdina z Hromoklínu není ten samý jako z předchozích dílů. Ne, je to o tři roky starší muž, který už zažil mnohé. Který musel udělat rozhodnutí a činy, na které by rád zapomněl, a to se odráží nejen v jeho vystupování, jeho úvahách, ale i postupech v boji.

Ostatní postavy jsou vyobrazeny stejně jako v minulých dílech velmi dobře. Autor dokáže na několika řádcích postavy vykreslit tak, jak se na danou postavu sluší adekvátně k jejich roli v příběhu. A nakonec dojde i na obstojně vykreslenou milostnou scénu.

Tento díl země upírů je o dost optimističtěji laděný než ty předchozí. Přece jen se děj odehrává v oblastech, kde není síla Karanů tak nekompromisní. Nemluvě o nálezu zbraně, jejíž účinnost bude ještě v tomto románu potvrzena. A co víc, než otočíte poslední stránku, bude prolita i Karanská krev. Celá série si zatím drží stabilní úroveň kvality. Je to spolehlivá volba, po které rozhodně stojí za to sáhnout.
.
Je čtyřicátý osmý rok Karského zřízení. Karané, legendární upíři, posedlí zvrácenou touhou po krvi, nastolili na Zemi tyranii – zdecimované lidstvo tak přežívá pouze z rozmaru krutých vládců.Hnutí odporu se však pokouší získat planetu zpět. David Valentin, příslušník kasty elitních agentů, se v nepřátelské uniformě nachází na palubě Hromoklínu, starého dělového člunu, aby přivezl dávno zapomenutou zbraň, která by mohla Rozparovače porazit. Nový úkol Davida zavede na karibské ostrovy, kde společně s korzáry a partyzány bojuje s Karany, Rozparovači a renegáty.Návrat domů je však trpčí než vše, co doposud zažil. (anotace)
.

Název:  Hromoklín (země upírů – kniha třetí)
Název originálu: Tale of the Thunderbolt: Book three of the Vampire Earth