Hlas boží je závěrečným dílem rozsáhlé trilogie Věk pěti australské autorky Trudi Canavan, pojednávající o fantasy světě plném magie, bohů a jejich služebníků.

Auraya, mocná čarodějka, se po rozkolu mezi ní a bohy uchýlila do svého milovaného Si, kde žije jako kněžka a pomáhá sijskému lidu. Jednoho dne se v Si objeví čarodějka Emerahl, aby vyplnila Mirarovo přání pomoci Auraye naučit se ovládat magické dary.  Ačkoli vůdce splétačů Mirara k této volbě vede náklonnost k Auraye, ona se na něj i Emerahl zlobí, protože jí tak opět o něco ztížili její pozici před bohy.

Mirar uprchl do Jižní Ithanie, kde se setkává s tamějšími splétači a tolerantnějším pentadriánským lidem. Volnost splétačů se mu líbí dokonce natolik, že uvažuje o svém odhalení.

Divocí – mocní nesmrtelní čarodějové, nenávidění bohy – Emerahl, Dvojčata, Racek a Mirar sledují stopu, která by je mohla dovést k tajemnému svitku. Ten má ukrývat tajemství bohů a mohl by se stát jejich nadějí na svobodný život. Všichni zároveň sledují Aurayu, protože s ní sympatizují, i přestože je stále oddána Kruhu – pěti bohům.

První Hlas, vůdce pentadriánů, uskutečňuje plány Pětice na konvertování circliánského lidu. Jeho snaha je však odhalena Bílými, vůdci circliánů, a nemůže být zanechána bez odezvy.  Rádce Danjin Kopí a nová Bílá Ellareen cestují po severní Ithanii a tyto snahy pentadriánů potírají. Bohyně Huan vyšle létající Sije na odvetnou výpravu do Jižní Ithanie. Auraya chce bojovníky doprovázet, což ji bohové dovolí pod podmínkou, že bude pouze léčit, ale ne bojovat, protože magický útok by neměl potřebnou váhu.

Reivan, rádkyně Druhého hlasu Imenji, bojuje se svou nemístnou náklonností k Prvnímu hlasu Nekaunovi a zároveň ukazuje čtenáři události v sídle Hlasů.

Kniha je vyvrcholením série a jako taková postrádá pomalejší spád předchozích dílů. Opět se sice pohybujeme mezi mnoha postavami, ale příběh je zde ucelenější, protože konání všech má vazbu na hlavní příběh a všechny postavy se nějakým způsobem ovlivňují. Není to tedy jako v předchozích knihách, kde jsme sledovali osud postavy vlastně proto, abychom se seznámili s novým národem a jeho historií.

Charaktery se nemění, spíše odhalují svá tajemství nebo reagují na odhalená tajemství jiných.  Tak jako v prvním díle všichni působili moudře a umírněně, i tady si je spousta kladných postav ve svém chování v podstatě velmi podobná, jako by existoval jen jeden způsob jak být dobrým. Nejvýraznější postavou tohoto dílu se tak paradoxně stává První hlas Nekaun.

Je obdivuhodné, jak autorka dokázala celou tuhle složitou mašinerii plnou různých národů, politických rozhodnutí a historie skloubit a spojit v jasný a srozumitelný příběh. Ten navíc zodpoví všechny čtenářovy otázky a vyvrcholí nejen logicky, ale také tak, aby odpovídal lidským emocím. Závěr tedy čtenáři připraví nejen radost z výhry dobra nad zlem, ale také ujištění, že za všechno v životě je třeba zaplatit, vědomí,  že co je pro jednoho dobrem, může být pro druhého zlem, a také jistotu,  že neporozumění může přinést svár i tam, kde byla dříve náklonnost.

Přes spoustu zvratů, dějových linií a postav je příběh stále lehce předvídatelný. Velké tajemství, které si pozorný čtenář domyslí již v průběhu druhého dílu, je svým okatým skrýváním až do závěru spíš přítěží pro chytlavý lidský příběh než radostí z odhalování.

V knize se našlo také pár chybek, které bych přičetla na vrub redaktorské práci, avšak jejich množství je vzhledem k rozsahu knihy zanedbatelné.

Hlas boží je silným, napínavým příběhem a povedeným zakončením série Věk pěti, která je jako valící se kolos historických událostí a podrobností z magického světa Itahnie. Záleží jen na vás, jestli naskočíte mezi soukolí tohoto obrovského stroje a vlastní fantazií promažete těch několik málo skřípajících koleček, čímž kolosu dovolíte, aby vás pohltil.

Název: Hlas boží
Originální název: Voice of the Gods
Autor: Trudi Canavan