Jacinda není obyčejná dívka, a i když se to na první pohled nezdá, není ani obyčejný člověk. Je totiž jedním z potomků draků, kteří na sebe mohou brát lidskou podobu, a právě díky této schopnosti dokáže její druh přežít. Lovců drakiů totiž přibývá a stejně tak se zlepšuje i jejich technika lovu.

.

Naše hlavní hrdinka je nucena uprchnout i se svou rodinou, neboť vůdce kmene má s Jacindou nehezké plány. Může se vám zdát, že už jenom možnost proměňování se v draka je výjimečná, věřte ale, že Jacinda je mnohem výjimečnější… dští oheň. Dříve to byla běžná schopnosti drakiů, ale znovu se objevila zhruba po sto letech a právě toho chce využít alfa samec jejího kmene. Chce Jacindu přinutit ke sňatku a následnému “páření“, aby kmeni dala co nejvíce drakiů se stejnou schopností, jako má ona.

Něco takového je pro Jacindu naprosto nepřípustné, protože miluje volnost a drakii ve svém nitru. Touží po tom být nezávislá a nikdy by nedopustila své vlastní zotročení a uvěznění. Útěk z kmene se pro ni stane ale stejným utrpením, jako kdyby zůstala. Její matka, která se již dávno vzdala své drakie, odveze Jacindu a její sestru Tamru do oblasti, kde je pro drakii nemožné přežít. Odstěhují se do městečka poblíž Las Vegas, tedy do pouště. V takovém prostředí nemůže drakie nikdy zůstat při síle, protože potřebuje vlhkost, hory a čistý vzduch.

Nic není ale tak, jak se zdá. Jacinda nalezne způsob, jak svou drakii udržet naživu, ale sled událostí ohrozí na životě nejenom ji, ale i kmen a všechny ostatní jejího druhu. Láska k lovci se jí stane osudnou a zapříčiní její opětovný útěk. Ještě předtím ale lovcům odhalí největší a nejdůležitější drakijské tajemství…

Sophie Jordanová ve své knize vložila jednomu z literárních typů, lidé měnící se v draky, naprosto nový rozměr. Společnstvo drakiů je podrobně vykresleno a autorce se podařilo vystihnout hlavní společenské rysy tohoto druhu – jejich zvyky, schopnosti i samotnou přeměnu v člověka a naopak.

Na druhou stranu si myslím, že zhruba na tři sta stranách, které kniha má, se toho moc neděje. Motivy a myšlenky hlavní hrdinky se často opakují a v některých kapitolách se dějová linie skoro zastavuje. Celý příběh je ale nabitý romantikou a romantická je i samotná hlavní myšlenka díla: I když vaše duše chřadne, vždy se může objevit někdo, kdo dokáže pomoci vám i vaší duši v těch nejhorších životních situacích.

Sophie Jordanová vyrostla v Texasu, kde jí hlavu popletly příběhy plné draků, statečných válečníků a princezen. Bývalá středoškolská učitelka angličtiny je jednou z nejlépe hodnocených autorů deníku New York Times a ve svém volném čase se věnuje svým bližním a oddává se své vášni… nakupování. Je autorkou i romantických bestsellerů jako je například One Night With You, Once Upon A Wedding Night nebo Wicked In Your Arms.

První díl této série mě celkem zaujal, a to nejen díky kombinaci romantična s lehkou dramatičností, ale i díky dost volnému a otevřenému ukončení. Právě konec ve mně zanechal různorodou směsici pocitů. Podle mého názoru je zvolený ve skvělém momentu a každý, kdo se prokouše prvním dílem, musí automaticky sáhnout po dalším.

.

Druhý díl série Dračí dívka by měl vyjít letos na podzim a závěrečný třetí díl je naplánován zhruba na začátek roku 2013.

.