Vykročil za mnou. Byl mladý a pohledný, i když jen v tom případě, že vás neznechutí fakt, že je z poloviny kozlem, a s křikem neutečete. Satyrové mívají podle lidských měřítek dobrou výbavu, a tenhle byl znamenitě obdařen i na to, že byl satyr. (str. 128)

Cassandra Palmerová umí předpovídat budoucnost a dokáže komunikovat s duchy, což je důvod, proč po ní touží živí, mrtví i nemrtví. Snaží se přijít na to, proč nechal Tony zabít její rodiče, a přitom udržet na živu sebe i sexy spolubydlícího Tomase. Tony je mafiánský upír, který ji vychovával od jejích čtyř let, přičemž hojně využíval jejího talentu, aby se obohatil. Vzhledem k tomu, že to bylo dost často na úkor nevinných lidí, rozhodla se utéct. Po třech letech relativního bezpečí ji Tony našel a prahne po pomstě, leč k jeho smůle je dívka pod ochranou Senátu a tudíž nedotknutelná. Jenže za ochranu se vždycky platí a Cassie dumá nad tím, co bude muset udělat, aby přežila…

Byla jsem asi něco jako jed – chvilku se kolem mě motejte, a můžete mluvit o štěstí, jestli „jenom“ umřete. (str. 29)

.

Sexy Tomas s inckými kořeny dokáže zaujmout pozornost snad každé čtenářky, jen je škoda, že nemá větší pole působnosti. Přitažlivý upír Louis-César má za sebou temnou minulost a jeho galantní chování uvádí Cassie v úžas. Působí přátelsky a snaží se jí pomáhat, přesto z něj má strach. Buclatá a modrooká blondýna během života s Tonym získala poměrně vysokou toleranci k násilí a chápe chování upírů. Rozsah dívčiny moci zatím není příliš konkrétní, takže čtenář netuší, co všechno dokáže, ani jak její schopnosti fungují.

Autorka se drží základních faktů slavných osobností a doplňuje jejich životopis tak, aby seděl k charakteru postav. Minulost a vznik upírů popisuje poutavě, ale hodně jí pomáhá spojení historie a mýtů, mezi nimiž je také Jack rozparovač, Rasputin nebo Marlow, svého času Shakespeare. Tlustý Tony se při každé příležitosti chlubí svou linií rodu Draculů. Stvořil ho pět set let starý upír Mircea (Draculův bratr), který vyrostl u dvora, kde byly vraždy a krutosti na denním pořádku. Cassie zná od jejích jedenácti let a v současné době se o ni nezajímá jako „její strýček“, ale nápadník.

Nakladatelství Baronet vydalo první díl z městské fantasy série o Cassie Palmerové, který je plný napětí, dramat a nadpřirozených bytostí. Děj se odehrává v Atlantě a Nevadě a je vyprávěn v první osobě z pohledu Cassie. Duchové jsou pro nadpřirozenou komunitu tímtéž jako upíři pro lidi – starými báchorkami a legendami, o jejichž existenci nemají důkazy, takže není potřeba se jimi zabývat.

Karen Chance se věnuje víc popisům okolí než dialogům, ale nezapomíná ani na pocity hlavní hrdinky. Musím vyzdvihnout práci překladatele, který si pohrál se slangovými výrazy a občas nechal postavy zaklít, což obzvláště oceňuji. Kniha má otevřený závěr a navnadí čtenáře, aby se těšil na pokračování s názvem Unesená stíny, jejíž předpokládaný datum vydání je 7.11.2012.

Dotkni se temnoty není žádná něžná paranormální romance – v tomto příběhu krev stříká, mrtvých přibývá, akce je dostatek a násilí je na denním pořádku. Líbí se mi vyřešení milostné zápletky mezi třemi upíry a Cassie, ale ještě víc velký výběr pohledných exemplářů, které čtenáři připraví nejedno překvapení. Pokud máte rádi sérii Anita Blake, Noční lovci, Půlnoční rasa či Rachel Morgan, jistě u vás uspěje i tato kniha.

.

Autor: Chance, Karen
Název: Dotkni se temnoty