Šestnáctiletá středoškolačka Clara Gardnerová je z jedné čtvrtiny andělské krve a nyní má splnit vlastní poslání. Ve snech vidí lesní požár a kluka, který je obklopen plameny. Musí najít místo, kde požár vypukne, a pak zjistit totožnost pohledného chlapce. Zanedlouho se celá rodina stěhuje do Wyomingu a Clara se snaží přijít na to, co přesně má udělat. Skládá si střípky informací z vizí dohromady a zvažuje, zda je smyslem jejího života zachránit Christophera nebo je to něco jiného.

Clara zažívá na nové škole v Jackson Hole nepříjemné chvilky a získává nepřátele. Dívka totiž urazila Tuckerův pick-up, pročež čelí následkům jeho hněvu a na její adresu se hrne jedna přezdívka za druhou. Kay na ni žárlí a bojí se, aby jí nepřebrala sexy Christiana, tak je na ni raději preventivně zlá. Clara prožívá svou vlastní verzi Gilmorových děvčat a považuje maminku za svou nejlepší kamarádku. Jak se blíží její poselství, vztah mezi nimi se postupně mění kvůli tlaku a pravidlům z matčiny strany a ona víc tíhne ke kamarádkám.

Wendy má milou povahu a byla by ráda, kdyby Clara začala chodit s jejím bratrem Tuckerem. Clara má však plnou hlavu Christiana a na nikoho jiného nemá ani pomyšlení. Tucker je skromný, pracovitý a čím víc ho Clara poznává, tím víc ho má ráda.

Dokážu plynně mluvit všemi jazyky světa. Mám křídla, která se objeví, kdykoli si usmyslím, a prý bych měla být schopná létat, ale jsem na to hrozné dřevo. Jsem přirozeně blond. Mám dokonale vyvinutý smysl pro orientaci, který mi má, jak si myslím, pomáhat při létání, až na to, že nepomáhá. (str. 46)

Příběh je vyprávěn v první osobě z pohledu sympatické Clary. Děj se zprvu odehrává v Kalifornii, ale brzy se přesouvá do Wyomingu. Do první poloviny knihy si Clara užívá života jako normální dospívající děvče a bere své poselství jako něco, co musí udělat. Poté si uvědomí, že je načase přestat skuhrat a začne brát poselství vážně. To obnáší poznat populárního a zábavného Christiana blíže, načež děj začne nabírat na obrátkách, ačkoliv i předtím byl plný napětí a dramat.

Nakladatelství CooBoo vydalo první díl z romantické fantasy trilogie Nadpozemská, který čtenářům představuje současný svět obohacený o bytosti andělské krve. Autorka popisuje schopnosti nadpřirozených bytostí detailně a poutavě, nikoliv ale sáhodlouze. Obratně používá nadsázku či humor a seznámení se základními věcmi probíhá pozvolna a srozumitelně. Charakter postav má pečlivě propracovaný a realistický, takže si jistě každý čtenář najde aspoň jednoho protagonistu, jehož si oblíbí.

Strhující příběh je nabitý emocemi a nepostrádá snad žádné důležité aspekty jako lásku, přátelství, poslání, nebezpečí, osud nebo životní volby, které mnohdy musíme učinit ve prospěch vyššího dobra na úkor vlastních tužeb a snů. Čtivý děj ubíhá svižně a čtenář se velice rychle ocitá u překvapivého závěru, který v něm vyvolá potřebu dalšího dílu. Pokud máte v oblibě sérii Zavržený, Akademii Evernight, Stmívání, Dnem i nocí nebo Nesmrtelní, je pro vás Nadpozemská tou pravou volbou.

Počet stran: 360

Překlad: Svobodová Ivana

Grafická úprava: Marečková Lina