Akademie Evernight je příběh šestnáctileté Bianci, která začne studovat na internátní škole Evernight. Její rodiče jsou totiž učitelé a na akademii začnou pracovat. Nebudu dlouho chodit okolo horké kaše a prozradím vám, že kniha je plná záhad a upírů. Takže pokud jste fandové upírských příběhů a Upírské deníky, Twilight ságu a podobné profláknuté věci máte přečtené odshora až dolů, pak další knihou, po které musíte sáhnout, je Akademie Evernight.

.

Pány asi nemusím upozorňovat, že se jedná o typicky dívčí četbu, ale i když dívčí literatura není ani můj šálek čaje, musím přiznat, že mě některé pasáže a dějový vývoj knihy zaujaly. V první polovině knihy jsem si pokládala otázky typu: „Tak sakra, kdy už konečně přijdou na scénu nějaký ty upíři?“ a po dočtení jsem si připadala, jako kdyby mě autorka v první části knihy tak trochu tahala za nos. Nebudu vám ale prozrazovat víc, neboť bych nechtěně mohla vyzradit hlavní zápletku a zkazit překvapní, kterých v knize není zrovna pomálu.

.

Každopádně ve správné knize pro dívky by neměli chybět hezcí kluci, láska na první pohled, zlomená srdce, však to znáte… A „nečekaně“ se tohle všechno objeví i v knize Akademie Evernigt, ale tím ovšem nechci nijak srážet tento typ literatury.

Teď se ještě na chvíli vraťme k dějové linii a k postavám. Celá škola nahání Biance hrůzu, protože téměř všichni studenti jsou až neuvěřitelně krásní, bohatí a hlavně bezohlední. Zamiluje se ale do chlapce jménem Lucas, ale jejich soužití není zdaleka tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát. K tomu všemu na scénu přichází další chlapec jménem Balthazar.

.

V dnešní době se setkáváme se spoustou knih s upírskou tématikou, a tak jsou velké možnosti k porovnání s jinými upírskými příběhy. První, co mě napadlo po dočtení tohoto příběhu, byla sága Twilight tak trochu obráceně. I když teď některé čtenářky nepotěším, přijde mi Akademie Evernight, i přese všechny kýčovité a ohrané scény, kvalitnější než právě celosvětově známá sága Twilight. A to jak po stránce obsahové (vývoj příběhu, …), tak po stránce formální a kompoziční. Možná to bude pouze moje domněnka, ale styl psaní Claudie Grayové (vlastním jménem Amy Vincent) na mě působí přirozeněji a obratněji.

.

A když už jsme se dostali k autorce, něco vám o ní řeknu. Jak už jsem zmínila výše, Claudia Grayová je pouze její umělecký pseudonym a pravé jméno americké autorky je Amy Vincent. Miluje staré domy, klasické filmy a zajímá se o dějiny, což se hodně promítlo  právě do série Evernight. Hlavní hrdinka Bianca má totiž oblibu v Jane Austenové a Charlotte Brontëové. Dá se tedy říct, že autorka do knihy směle odrazila své zájmy, což  opět dopomáhá k větší přirozenosti a uvěřitelnosti.

Série Evernight má celkově čtyři díly (Akademie Evernight, Hvězdopravec, Přesýpací hodiny a Posmrtný život). Autorka již zároveň vydala knihu, věnovanou pouze jedné postavě, a to Balthazarovi.

Tím bych chtěla ukončit povídání o tomto příběhu a na závěr říct, že pokud jste dívky lačnící po romantickém příběhu, ale zároveň máte rády dynamiku a knihy, které mají spád, pak vám Akademie Evernight nesmí chybět v domácí knihovničce.

.

Název: Akademie Evernight

Díl: první