Před necelým rokem dala čarodějka Rachel a upírka Ivy výpověď u IBA a společně se skřítkem Jenksem založili společnost Upírská čarodějná. Rachel žije v kostele s Ivy, chodí s upírem Kistenem a její bývalý přítel Nick je profesionální zloděj, který vyvolává démony a kohokoliv s radostí zaprodá, jen aby získal potřebné informace. Dříve s nimi bydlel i Jenks, ale protože mu Rachel nesvěřila tajemství o původu Trenta Kalamacka, urazil se a odešel z firmy.

Jenskovi ztvrdla tvář. „Odlákal pryč mého syna. Udělal z něj zloděje, a ještě k tomu ani ne dobrého. Udělal z něj mizerného zlodějíčka, který se nechal chytit!“
Zaváhala jsem, protože jsem nevěděla, jestli mu vadí, že se z Jaxe stal zloděj, nebo že byl špatný zloděj. (str. 94)

Rachel Mariana Morganová je alfou Davidovy smečky kvůli výhodnému pojištění. David si tak může ponechat svou práci a zároveň zůstat vlkem samotářem. Tento post si však bude muset čarodějka obhájit. Rachel se snaží usmířit s Jenksem, což se jí podaří jen díky tomu, že je Jax v Michiganu a potřebuje jejich pomoc. Nick ukradl mocný artefakt, který může změnit rovnováhu inderlandské moci a rozpoutat válku mezi upíry a dlaky, což by mělo nepříznivý dopad na lidskou populaci. Nick je vězněn na ostrově obývaném několika dlačími smečkami, protože jim odmítl sošku odevzdat a Rachel při jeho záchraně čeká spousta nepříjemných incidentů, lstí a nebezpečí.

Ivy Tamwoodová je nejmocnější upír žijící v Cincinnati, protože Piscary je ve vězení. Pro upíry nepředstavuje sdílení krve na důkaz lásky problém, ale Ivy má překroucené emoce a čím hlubší lásku cítí, tím divočejší je. Autorka čtenáři předestře střípky upírčiny bolestivé a krvavé minulosti a poukáže na její zranitelnost. Oproti tomu Rachel potřebuje cítit vzrušení z nebezpečí a riskovat svůj život, aby věděla, že žije. Naučí se používat démonickou moc a dochází jí, že věci nejsou pouze černé nebo bílé. Rachel posuzuje lidi podle toho, jak se k ní chovají a ne podle jejich minulosti, za což si jí přátelé váží.

Jenks dostal víc prostoru a čtenář má konečně šanci poznat jeho bojovnou náturu a bohatou slovní zásobu. Statečný skřítek je popsán velice realisticky a barvitě, takže už na něj nelze pohlížet jenom jako na malého otravu, který si věčně stěžuje. Zatímco si k sobě Rachel s Jenksem znovu nachází cestu, vychází najevo skřítkova hluboko zakořeněná oddanost vůči čarodějce. Svým způsobem je to právě Jenks, kdo udává tón čtvrtému dílu – jeho zvětšení do lidské velikosti včetně následků z toho plynoucích, jako je změna prostorového vnímání nebo jeho přitažlivost, nabídne čtenáři mnoho humorných a akčních scén.

„Místo aby se ze mě prášilo, potím se, víš to? Teču, a přitom ze mě má padat prach. Co můžu k čertu, dělat s potem? Otírat se o někoho, dokud se odporem nepozvracím? Viděl jsem, jak se potíš ty, a není to pěkné. Na sex radši ani nemyslet, dvě upocená těla přitisknutá k sobě? Odporné. Tomu se říká antikoncepce – už se nedivím, že míváte jenom hrstku dětí.“ (Jenks, str. 79)

?

Kim Harrison má charakter postav propracovaný do hloubky, takže má čtenář pocit, jako by je znal. Stěžejní protagonisté zůstávají stejní, ale objevují se i nové postavy, z nichž některé se v příběhu jen mihnou, zatímco jiné mají výraznější roli a potenciál pro budoucí využití, jako čarodějný instruktor potápění Marshal, upír Peter nebo vlkodlak Brett. Autorka čtenáři srozumitelně vysvětluje různé odlišnosti nadpřirozených druhů, jejich vznik i pouta.

Nakladatelství Fantom Print vydalo čtvrtou knihu z dosud deseti dílné detektivní série „Díra“ o čarodějce Rachel Morganové.  Román Pro hrst amuletů je plný překvapení, kouzel, adrenalinu, mocenských her, dominance i humoru. Městská fantasy je nabitá jak akcí, tak emocemi, které pohltí nejen hlavní hrdinku, ale i čtenáře. Autorka ve třetím díle nasadila vysokou laťku, přesto čtvrtý díl ve svižnosti či kvalitě nezaostává – právě naopak – směle může knize Nikdy nezemřít konkurovat. V  případě této série platí, že každý další díl je lepší a lepší.

?

Nakladatel: Fantom Print ; 2012
Autor: Kim Harrison