Vlkodlaka Lachlaina MacRievea téměř dvě stě let týrají a vězní upíři. Celou dobu ho při smyslech udržuje jen touha po odplatě. Jednoho dne vycítí existenci své spřízněné duše, což mu dodá sílu uprchnout. Emmaline Trójová pátrá v Paříži po informacích o svém původu, ale namísto toho je unesena nebezpečně vyhlížejícím mužem. Lachlain ji lstí donutí, aby ho doprovodila do Skotska, kde ji hodlá držet klidně proti její vůli. Sice se stará o její potřeby a hýčká Emmu jako královnu, jenže pokud nebude mít možnost svobodně se rozhodovat, nikdy nebude šťastná. Navíc se o ní dozvídají upíři a pokoušejí se ji unést.

Sexy Lachlain je lykajský král, který se snaží vypořádat se změnami, jež se udály za dobu, co byl vězněn. Nejdřív se mu zdá, že se dobře přizpůsobuje, ale pak ho z tolika změn začne přepadat vztek, takže ničí všechno, co nezná a čemu nerozumí. Jsou pro něj důležité dvě věci – získat Emmu a pomstít se upírovi, který ho mučil. Lachlain je zklamaný, že je jeho vyvolená upírka a patří k jeho nepřátelům. Nemůže se smířit s tím, že by vládla jeho druhu jako královna. Přesto jeho srdce pomalu roztává a dívka se mu dostává pod kůži.

Emma je půlčík, napůl upírka a napůl valkýra. Jako upírka je příslušnicí skupiny Lorů, což jsou bytosti, jimž se podařilo přesvědčit lidi, že existují jen ve fantazii. Emma je křehká, jemná a citlivá, nerada se pere a hodně se bojí. Chce partnera, který ji bude brát takovou, jaká je, a nebude odsuzovat její způsob života. Její upíří stránka je pro ni velkou neznámou, protože nemá nikoho, kdo by ji naučil, jak používat své schopnosti nebo co je pro její druh přirozené. Vzájemná přitažlivost mezi Emmou a Lachlainem je popsána jak ze strany muže prahnoucí po své vyvolené, tak z hlediska nevinné dívky, která netuší, co s ní vysoký šílenec zamýšlí.

Kniha obsahuje také úvodní novelu románového cyklu V Říši Lorů, jež nese název Vojevůdcova věčná touha. Vypráví příběh upírského generála Nikolaje Wrotha, který při jednom tažení nachází na hradě zavřenou dívku, ale netuší, že se nechala uvěznit dobrovolně. Krásná valkýra Myst Toužebná je Wrothova nevěsta a způsobí, že kvůli ní Wroth pět let trpí jako zvíře. Dala mu totiž okusit svou krev, což zapříčiní, že ve snech vidí její minulost. Právě proto ji nachází a plánuje náležitou pomstu.

Úspěšná americká spisovatelka současnosti Kresley Cole nepropracovala charakter postav příliš do hloubky a v určitých situacích čtenář tápe, přesto příběh dovede zaujmout. Každá z bytostí má své silné i slabé stránky – upírům vadí denní světlo, valkýry jsou hrabivé, lykajové vzteklí…Navíc spolu některé druhy válčí. Příběh je vyprávěn ve třetí osobě z pohledu Emmy a Lachlaina, ale občas je doplněn o scény z panství Val Hall v New Orleans, kde žijí valkýry. Děj se odehrává v Paříži, Londýně a Skotsku, a to ve stejné časové linii jako novela.

Hlad jako žádný jiný je samostatný příběh s jednoduchou zápletkou, který by se mohl líbit příznivcům série Bratrstva černé dýky od J. R. Ward, Půlnoční rasy od Lary Adrian nebo Strážci temnoty od Alexandry Ivy. Román s vedlejší akční zápletkou bych doporučila spíše dámskému publiku nad patnáct let (věková hranice je kvůli erotickým scénám). Nakladatelství Baronet by mělo vydat druhý díl s názvem Zabít nebo milovat v prosinci 2012.

Název: Hlad jako žádný jiný (A Hunger Like No Other)
Překlad: Dagmar Brejlová
Redakce: Stanislava Moravcová