Když se lev Alex rozhodne, že je nejvyšší čas vrátit se do New Yorku, znamená to, že je ochoten udělat cokoliv, aby se tam skutečně dostal. Melmanovi, Glorii a Martymu už se také stýská po zoo. Jak se tedy může stát, že se jim v Evropě pověsí na paty kapitánka odchytové služby Chantal Dubois? Zdánlivě přeci nemají do Evropy namířeno. Jenže tučňáci jsou v Monte Carlu a bez nich si neumí naše známá parta cestu představit. Alespoň tedy po technické stránce. Takže cíl je jasný – najít tučňáky a přesvědčit je k cestě no USA.

Překvapení v podobě lovkyně

Odchytová služba by měla být trochu o něčem jiném, než o čem je v podání kapitánky Dubois. V sedmi letech vysušila svého prvního hada a teď má konečně příležitost, na kterou čekala celý život – vystavit si na zeď hlavu krále zvířat. Nutno podotknout, že Alex by si svou hlavu rád ponechal a tak pro něj urychlený návrat do zoo začíná být životně důležitý. Díky Dubois připomíná „Madagaskar 3“ po většinu času Toma a Jerryho – film má spád a nepostrádá akci. Sice trochu na úkor příběhu, ale to není žádná novinka, protože kvůli příběhu se na „Madagaskar“ nechodilo nikdy.

Největším překvapením zkrátka je, že odchytové službě šéfuje žena a není to žádná milovnice zvířat. Je to jen letošní trend, nebo se skutečně začínají ve filmu více objevovat záporné hrdinky i v jiných pozicích než je „sekretářka hlavního padoucha“? Přiznejme si, že většina z nás by očekávala na kapitánském postu tvrďáka, který místo polštáře používá brokovnici a křehkou zrzku, která si už podle traileru potrpí na to, že i v nejvypjatějších okamžicích vypadá skvěle (ach ty Francouzky). Diváka pak potěší nejen to, s jakou elegancí dokáže být zlá, ale že navzdory tomu, jak dobře vypadá, ze všeho nejvíc připomíná pavouka.

Tučňáci, král Jelimán… aneb dočkáme se hlášek?

Jistě! Tučňáků si tentokrát užijeme do syta až možná mírně přejedena. Tedy alespoň první dvě třetiny filmu, pak se jejich působení poněkud vytrácí – v závěru jsem musela přemýšlet, co se s nimi vlastně stalo. I když je to snadno odvoditelné, zrovna tučňáci se mohli rozloučit nějak zapamatovatelněji. Také král Jelimán, jehož popularita zatím navzdory jeho přesvědčení stagnuje, má v rukávu ještě pár hlášek aneb „Máš krásně chlupatá záda, to se mi na ženách líbí.“ (Jistě, že to není jeho nejlepší věta nebo dokonce nejlepší z celého filmu…)

Ani základní čtveřice si neodpustí pár vtipů. Nové zábavné postavy ovšem nečekejte. Ne, že by noví hrdinové byli vyloženě nudní, ale pokud vás rozesmějí, tak pravděpodobně proto, že „Madagaskar“ je nyní ještě více než kdy dřív situační komedie. Na druhou stranu – zvířata z cirkusu jsou tu především proto, aby film měl nějaký příběh, a tuto funkci bezpochyby plní dobře. Kdo si to dosud nepřečetl v anotacích – v zájmu přežití se Alex, Glorie, Melman a Marty přidají k cirkusu, kde potkají nové přátele.

Shrnutí

Pokud jste se bavili u „Madagaskaru“ a „Madagaskaru 2“, rozhodně se nemusíte bát, že by vás „Madagaskar 3“ zklamal. Neměli byste pochopitelně očekávat komplikovaný příběh, ale spíš potřeštěnou komedii plnou akce a vtipných scén s parodickými prvky (ty dají asi více rodičům než jejich dětem). Vzhledem k tomu, že jde o film pro děti je potěšující, že se veškeré scény obešly bez krveprolití (nelze než doufat, že děti nebudou podobné kousky jako hrdinové zkoušet doma v domnění, že se jim nic nestane). Na druhou stranu je poněkud zarážející, že tentokrát, nebyla žádná písnička ve filmu předabovaná. Odpůrci dabingu se většina z nás stává až v době, kdy se naučíme dobře číst nebo dobře anglicky. Jen blázen řeší u dětského filmu, že originál je lepší než dabing, protože dětem je taková informace vcelku k ničemu.

„Madagaskar 3“ rozhodně drží úroveň s ostatními díly. Otázka je, zda si přát „čtyřku“, nebo se modlit, aby nebyla. Osobně zastávám názor, že většině animovaných filmů tři díly stačí, protože hrdinové tak dostanou šanci opustit kina zhruba se stejnou ctí, s jakou do nich vstoupili.

Název: Madagascar 3: Europe’s Most Wanted

Datum nástupu do kin: 10.6.2012

Délka: 92 minut

Režie: Eric Darnell

Hrají: Filip Blažek / Ben Stiller (Alex), Filip Švarc / Chris Rock (Marty), Miroslava Pleštilová / Jada Pinkett-Smith (Gloria), Václav Vydra / David Schwimmer (Melman), Chantal Poullain / Frances McDormand (kapitánka Dubois)

Hudba: Hans Zimmer