Líbila se vám Mafie či její pokračování? Nebo spíš Operace Flashpoint? Máte rádi husitskou trilogii od Andrzeje Sapkowského anebo husity? Možná se zdá, že tyto dvě věci nemají nic společného, ale již nějakou dobu tak není.

Jestli jste milovníkem kvalitní her, mohlo by vás zajímat, že v červenci minulého roku vzniklo u nás nové herní studio Warhorse, za kterým stojí například Daniel Vávra, režisér a hlavní designér Mafie, a Martin Klíma, zakladatel Altaru, jeden z autorů DrD, a další lidé podílející se na vývoji výše zmíněných her.

A teď už k tomu, o co se jedná. Podle skoupých informací se bude jednat o hru z husitského prostředí, žánrem RPG. Má se stát soupeřem Skyrimu, ale kdy – ohlášené vydání je rok 2015, to je dost dlouhá doba, tolik věcí se ještě může stát… Nezbývá než držet palce a doufat, že to všechno klapne, a taky sledovat oficiální blog hry, kde slibují, že se budou objevovat informace o vývoji (zatím tam jsou dvě zprávy a ani jedna o hře nic nevypovídá, tak snad se to brzy rychle změní).

Oficiální stránky: warhorsestudios.cz
Oficiální Blog: warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&lang=cz

Zajímavé jsou i dva nedávné články o této hře na Eurogameru, které se k ní staví dosti skepticky, ale sami si odpovězte, zda mají pravdu:

Ohlasy veřejnosti na Vávrovo husitské RPG (12. 1. 2012)
Vávrovo husitské RPG to natře Skyrimu až ve 2015 (4. 1. 2012)

V ikonce článku je použit obrázek z webového pozadí Warhorse studia.

Komentáře

komentářů

About The Author

Za mým prvním setkáním s fantasy stojí jedno jméno – J. R. R. Tolkien. Spisovatel, který pro mě stále zůstává asi největším velikánem v žánru. Od tohoto setkání uplynul už nějaký ten čas a já mezitím začal poznávat fantastiku ze všech možných úhlů. Zhlédl nespočet filmů, stejně tak si zahrál mnoho RPG jak na počítači, tak i na stole, hlavně DrD, které občas ještě hráváme. Projezdil bitvy a larpy, na které se poslední dobou už moc nedostává času, a taky jsem holt trochu zlenivěl:) Momentálně zůstávám věrný fantasy zejména skrz knihy, sci-fi spíš ojediněle. Času ubývá, autorů přibývá, ale i tak rád poznávám nové tváře žánru.

3 komentáře

  1. Aiwendil

    No ze začátku, když jsem na to před půl rokem narazil, jsem byl také nadšený, ale teď po těch článcích, začínám být více skeptický. Mám rád české hry – Mafii, Brány Seldalu i ty úplně jednoduché, ale přesto skvělé jako Bulánky atd.
    Jenže čtyři roky to je dlouhá doba a navíc rozpočet taky není nijak malý – ne že by snad anglo-americké prostředí bylo levnější, to ani náhodou, ale na české prostředí je 70 milionů dost. Přesto však na pořádnou hru s kvalitním enginem a výbornou grafikou je to moc málo. Ani na velikost týmu – 20, nebo kolik jich zhruba bude nemá šanci udělat, ať se budou snažit jakkoli, jen třeba třikrát menší svět než Skyrim. Pokud tedy nebudou krajinu modelovat automaticky, což hráči ocení negativně, anebo to budou dělat tak dlouho, že naopak v žádné případě neuspějí v grafice.
    Taky v těch Ohlasech veřejnosti zaznělo, že už několikrát Vávra kromě Mafie stál i za projekty, které vůbec slavně nedopadly, že většinou zůstalo jen u plánů a vizí, ale realita, peníze a další hru udělali jinou…
    Nechci přát nic špatného, fandím tomu, ale stejně ani prohlášení, že to Skyrim rozcupuje moc nezní drsně a přesvědčivě, když uvážím, že to bude, možná, za čtyři roky. To může říct každý druhý, to tu bude Elder scroll 6? Sice opět s nějakými chybkami, které až trochu doladí patche ale ještě větší, velkolepější atd. (Vávra a pár dalších zrovna TES hry nesnáší, ale co to je proti zástupům nadšených a okouzlených fanoušků a nejlepší prodejností, která předběhla i legendární Call of Duty? Hm?)

Leave a Reply