Ve své prozatimní kariéře psaní recenzí jsem měla většinou ve zvyku hodnotit filmy, které se mi líbily, a to hned z několika důvodů. Prvním je, že nerada přehnaně kritizuji, druhým, že k filmům, které se mi líbí, si vytvořím jakýsi vztah a díky němu se mi do nich snadno proniká. Většina špatných filmů mi také nestojí za tu námahu, kterou přináší jejich hodnocení. Ale po včerejším zážitku jsem se rozhodla udělit jednomu filmu čestnou výjimku z pravidla. Tím “šťastným” snímkem je Hon na čarodějnice režiséra Dominica Seny s Nicholasem Cagem v hlavní roli.

Už při pohledu na obsazení mě zarazil výběr herců. Nicholas Cage v historickém filmu jakožto hrdinný účastník křížové výpravy mi opravdu nešel do hlavy, ale na soudy bylo ještě brzo. Nenechala jsem se ovlivnit žádným hodnocením jiných recenzí a do kina jsem vyrazila s čistou hlavou, připravena udělat si vlastní názor. První minuty byly opravdu slibné. Kruté odsouzení tří žen za čarodějnictví, jejich překotné doznání a následná poprava naznačovala syrový a realistický děj. Bohužel ve chvíli, kdy jedna z čarodějnic vylétla v noci na most v podobě podivného namodralého démona a oběsila kněze, který nad ní vynesl soud, veškeré naděje padly.

Následovalo 90 minut příběhu a každá minuta byla horší než ta předchozí. Postava Nicholase Cage, jejíž jméno si za celý film nezapamatujete, se svým věrným přítelem opouští křížovou výpravu a služby církvi jen proto, aby nakonec ještě jednou posloužili Bohu. A to při výpravě do vzdáleného kláštera, kam vezou údajnou čarodějnici, aby nad ní byl vynesen soud a země byla zproštěna moru, který tato údajná čarodějnice způsobila. A nakonec je všechno jinak. Hůř. Čarodějnice je vlastně démon mluvící moderní angličtinou, zlý mnich je hrdina, církev je dobrá, ďábel je špatný a třikrát hurá hollywoodskému konci.

I přes tyto nedostatky se ale film pyšní několika esy, za které by si u mě možná vysloužil i tři hvězdičky. Jedním z nich je obsazení- Claire Foy v roli čarodějnice je přesvědčivá a zábavná, přestože většinu času jen v kleci. Dalším příjemným překvapením je Stephen Campbell Moore, který hraje velmi věrně mnicha, pověřeného vést výpravu. Povedené jsou samozřejmě scenérie horských cest, tajemných lesů a samotného kláštera, což filmoví tvůrci v dnešní době ovládají dokonale. Také na kostýmech se nešetřilo a lidé postižení morem jsou vyobrazeni možná trochu přehnaně a vážně nechutně.

Shrnuto jednoduše- smíchejte Jméno růže, Království nebeské, Kladivo na čarodějnice, cokoliv o moru a církevní spisy, to vše dohromady a vznikne směska Hon na čarodějnice, bohužel bez všech kladných prvků, které původní přísady měly. Plus za Claire Foy a krásné hory. Podruhé to rozhodně vidět nechci.

Trailer:

Season of the Witch

Režie: Dominic Sena