Warcraft, původně velmi úspěšná trilogie real time strategií od vývojářského studia Blizzard bavila hráče po celém světě nejen svou hratelností, vtipnými hláškami a hezkou kreslenou grafikou, ale především příběhem. Autoři, kteří dostali za úkol sepsat historii Warcraftu do knižní podoby, měli do jisté míry svázané ruce, vzhledem k tomu, že knihy psali až po vydání her a Blizzard jim tak říkajíc „dýchal na záda“. Nebudu sem vypisovat všechny tituly ze ságy, jen nutno podotknout, že existují knihy pod hlavičkou Warcraft a World of Warcraft. Rozdíl v tom podle mého názoru prakticky není. World of Warcraft  je možná více faktograficky propojen se slavnou MMORPG hrou. Fanoušci komiksů si také přijdou na své například v sérii Warcraft: Sluneční studna.

Mladý Arthas Menethil, princ království Lordaeronu, byl učedníkem prvního paladina Uthera Lightbringera. Uther se snažil, aby princ pochopil, že základ paladinovy síly je Světlo a snažil se ho postupně naučit, jak Světlo používat. Jenže jeho snaha měla být zmařena. První semínko pochybností do mladé urozené mysli zasela smrt princova milovaného koně. Pak přišel pocit zrady, když mu jeho životní láska Jaina Proudmoorová odmítla pomoct vypálit zamořené město Stratholme. Snaha ochránit království před morem, který měnil lidi v nemrtvé, se stala Arthasovi osudnou.

Pronásledování démonického pána děsu Mal’ganise, vraždění nemrtvých, hledání legendárního runového meče Mrazivého smutku, to vše přispělo k přeměně blonďatého urostlého paladina Arthase Menethila na rytíře smrti a později Krále Lichů.

Osobně jsem přečetl většinu Warcraft knih, některé byly lepší, některé horší, ostatně jako u spousty dalších sérii. Arthas je určitě tou lepší knihou. Dost tomu nahrává fakt, že Arthas je jednoznačně velmi epická a slavná postava.

Jak princ roste a stává se mocnějším, děj nabírá na intenzitě. V knize najdete téměř vše – nemrtvá zvířátka, nemrtvé lidi, lásku, hněv, boj, vyvraždění téměř celé rasy, magii, atd.

Je potřeba říci, že pro fanoušky a hráče ať už Warcraftu nebo World of Warcraft mají tyto knihy zcela jiný význam než pro obyčejné fantasy čtenáře. Hráči se setkají s konkrétní postavou ve hře a přesně ví, kdo to je, jak vypadá, její minulost, jak je důležitá atp. Běžný čtenář je podle mě o tohle ochuzen, na druhou stranu může dát prostor vlastní představivosti a domýšlet si mnohé podle sebe.

Tato a další knihy z universa Warcraftu bude fanoušky bavit a je pro ně nutností, neznalce by mohla oslovit, aby si rozšířili obzory a třeba si zahráli původní hru. Pokud zvažujete koupi, ale bojíte se návaznosti s ostatními knihami, tak nemějte obavy. Arthas: Zrod Krále Lichů se dá číst bez znalosti předchozích titulů. Střípky ostatních příběhů tam sice jsou, ale konkrétní publikace si můžete přečíst i dodatečně, a jakmile tak učiníte, budete rádi, jak krásně do sebe všechno zapadá.


Původní název: Arthas: Rise of the Lich King

Autor: Christie Golden

Nakladatelství: Fantom Print

Překlad: Jan Netolička

Obálka: Glenn Rane


Jiří „Smejda“ Smečka

Komentáře

komentářů

About The Author

3 komentáře

    • Jiří Smečka

      Já jsem rád, že Arthase někdo uvedl do knižní podoby. Děj ani jiný být nemůže, když si Blizzard určuje pravidla. Prakticky je to daný i tím, jak je Arthas známá postava. O ostatních jako je např. Medivh se toho až tolik mezi hráčí neví. Osobně nečekám, že jakmile otevřu knihu, tak to bude napínavý až do konce.

Leave a Reply