Zrození modrého měsíce

Více autorů

Kaat – soubor dvanácti povídek na asterionské téma, na jejímž sestavení se významně podílel kromě pana Bronce i Zbyněk Gilgalad Holub. Soubor povídek byl vytvořen ještě před knihou Kaat, ale vyšel až po ní. Devět povídek, devět odlišných příběhů, devět různých prostředí, osm autorů. Většinou vše do sebe zapadá a vytváří tak kompletní dílo, i když se tu jistě projeví osm stylů psaní. Některé příběhy jsou lepší, jiné stojí spíše v pozadí či v horším případě nejsou zcela dotažené. Není se však čemu divit. Vedle známých autorů se tu totiž objevují úplní nováčci, kteří vystupují na literární scéně poprvé. Tedy kvalita jednotlivých povídek není konstantní. Příběhy však mnohdy mají nápadité zápletky a „netuctové“ postavy, takže zajímavé jsou, a pokud nemáte co zrovna dělat, zkuste si přečíst aspoň nějaký příběh. Ať už kvůli inspiraci či protože z „cizích chyb se člověk může také poučit“ a při vymýšlení lepšího řešení napsání se můžete procvičit (samozřejmě pro ty, kteří rádi píší a chtějí psát).

Knihu sestavil Gilgalad společně s Michaelem Broncem, působí uceleným dojmem a stojí za přečtení, zvláště pro milovníky Asterionu. Možná právě vy zde objevíte své nové oblíbené autory nebo aspoň autory, které byste měli sledovat a dál zkoumat…:)

Hodnocení: 48%

Dílo: Zrození modrého měsíce

Autoři: Jaroslav „Oggysu“ Vrba, Jan „Čenis“ Galeta, Lucie „Narmoria“ Kučerová, Lucie Lukačovičová, Jan Šlechta,  Zbyněk „Gilgalad“ Holub, Petr „Peldric“ Urban, David Kubánek