Poutavé titulky a lákavé trailery provázely celkem standartně tento film do kin. Po shlédnutí jednoho takového videa jsem si i já (jakožto fanda všeho fantasy) udělal výlet do kina.

Film natočil režsér Hyung-rae Shim a zároveň je i scénáristou. Pro většinu lidí je to naprosto neznámé jméno, ale to samo o sobě nic neznamená. Co se týče herců, za zmínku stojí snad pouze Amanda Brooks v roli hlavní hrdinky Sarah.

Pojďme ale k flmu samotnému. Ihned na začátku je Vám naservírována zamotaná zápletka o boji mezi dobrem a zlem v podání korejských legend. Hlavní roli  v ní hrají obrovští hadi (dobří se nazývají Imoogi a zlí Buraki), kteří jednou za 500 let svedou souboj o to, kdo se stane drakem. Hlavním prostředníkem je cosi (nelze vlastně ani vysvětlit co to je) v ženě, která se narodí právě jednou za onoho půl milénia. Poslední "bitva" se odehrála v roce 1507 a je tedy na spadnutí další kolo. Ono cosi v sobě nosí mladá žena jménem Sára a jejím ochráncem má být Ethan. Ten je vlastně jen další reinkarnací udatného bojovníka, jen o tom ještě nemá tušení. Děj je velmi chaoticky uspořádán a tak se občas budete ztrácet v lokacích. 3/4 celého filmu hlavní hrdinové jen utíkají před zlým Buraki a jeho armádou.  Několik scén je opravdu úsměvných, i když to tak asi autor nechtěl (opravdu zvláštní, že si nikdo nevšimne obrovského hada, jenž na posezení spořádá pět vzrostlých slonů a který se promenáduje středem L. A. hledajíc svou oběť). Veškeré honičky a úprky naonec zavedou hlavní hrdiny až k finálnímu boji mezi jednotkami U.S.A. a armádou prazvlážtních emzáků v brnění. Další úsměvy na tváři mi vykouzlili američtí vojáci, jenž ve snaze zastavit obrovskou armádu střílejí do šiků kulomety a věřte nebo ne, ani jednou nezasáhnou vedle štítu (odhadem ten štít zabírá tak 50×50 cm). Asi smůla. Vše graduje ke zdárnému konci, kdy mezi sebou svedou boj Imoogi a Buraki. Ethan v sobě probudí reinkarnovaného bojovníka a zjistí, že to co má na krku za prazvláštní amulet (který dostal na začátku filmu) je vlastně malinká termonukleární zbraň.

Vím, že si asi říkáte, proč vyprávím děj, když se jedná o recenzi, která Vás má jen navnadit, abyste do kina na daný film šli, ale věc se má takto: tenhle film za to opravdu NESTOJÍ. Jedinou věcí, která na filmu není podprůměrná jsou vizuální efekty. Jinak nuda, nuda, šeď, šeď.

Moje hodnocení filmu 3,5/10 a to jen a pouze za vizuální efekty a myšlenku, která by stála za lepší zpracování. Pokud se Vám líbí draci a jejich spojení s moderním světem, sáhněte raději v DVD půjčovně po Království ohně. rozhodně neprohloupíte.

P. S.: Na začátku jsem psal, že film D-Wars je vlastně nezařaditelný. Trochu jsem lhal, jelikož je tento film jasně na hromádce těch špatných. Na moji omluvu snad jen to, že takhle podvedeni se budete cítit, až se budete dívat na závěrečné titulky.