Režie: Stefen Fangmeier

Scénář: Peter Buchman, Lawrence Konner

Kamera: Hugh Johnson

Hudba: Patrick Doyle

Hrají: Edward Speelers, Jeremy Irons, John Malkovich, Sienna Guillory, Robert Carlyle

…námitky bych měl k režii, scénáři i kameře… a také k obsazení Eragona a Arye

Film a kniha toho mají společného asi tolik, jako past na myši a atomová bomba. Je zde řada nejasností, které se dají pochopit pouze z knihy. První dvě minuty se zdá, že odchylky od Paoliniho příběhu budou minimální, pak to ale začne…

Na scéně se objeví urgalové- potetovaní svalovci, kterým chybí k dokonalosti už jenom Harleye (ty se nejspíš nevešly do rozpočtu :-p ). Roran, Eragonův bratranec, utíká před verbíři. Eragon najde dračí vejce, které se vzápětí vyklube. Drak si sám dá jméno Safira a během jednoho dne vyroste v obrovské zvíře. Zachrání Eragona před Ra´zaky, což jsou ve filmu Stínovi zabijáci. Divné je, že po celém těle jim lezou nějací brouci. Eragon se vydává s vypravěčem Bromem za odpůrci království, Vardeny…

Dále už děj popisovat radši nebudu… nic byste z toho neměli.

Jeden z mála, kteří nezklamali, je Brom v podání Jeremyho Ironse. Ten mezi tlupou amatérů krásně vynikl. Dále Murtagh a Galbatorix (-John Malkovich- zahrál si jen pár minutek). Většina vážným a monumentálních scén skončila vinou Speelerse trapně. Ve výsledku se to pak podobá parodii. 🙁

Safira

Murtagh a Eragon

Brom dává Eragonovi meč Zar´roc

Kdo Eragona četl, mohl se v kině smát, nebo brečet. Já jsem se smál od začátku do konce (Občas jsem zíral v otevřenou pusou). Kdo měl tu smůlu a knížku si nepřečetl, odešel z kina s tím, že mu příběh a celý smysl vyprávění jaksi proklouzl mezi prsty. V paměti mu zůstalo pouze pár bojových scén a slaďoučkých herců.

Verdikt: Režisér si zaslouží provaz.

Redaktor MFantasy od roku 2006. Kromě vlastní povídkové tvorby se věnuje i publicistice a především knižním recenzím. Pokud narazíte na jeho tvorbu, můžete očekávat vše od temné po humornou fantasy. Za největší výzvu považuje historickou fantasy a vystupování před větším než malým množstvím lidí. Až ho budete žádat o autogram, nedivte se, že hrozně škrábe a namalovat umí jen sluníčko. Všechny články autora zobrazíte kliknutím na jméno v záhlaví článku.

22 komentářů

1. Johny

Film jsem nikdy nedokoukal 😀 a myslím že se nedivíte 😀 četl jsem Eragona Eldesta a budu číst Brisingera všechno bylo jinak skoro naopak po deseti minutách vypínám. Nejvíc bylo VERBÍŘI :D. Uplně zkažený film. Herci uplně “skvěle vybraný“. 😉

• Anonym

No já nevim, ale když jsem to četla,

broma jsem viděla o dost staršího nebo možná spíš zanedbanějšího…A ten Murtagh pro mě byl šoking!!! Tak trochu hravý hoch s pochroumanou pověstí, aby se líbil holkám..nebo spíš klukům:(( Trochu víc ošlehanosti by tam nikomu neublížilo.

2. Arte

Tak to mě fakt dostalo!:) Film byl propadák, akorát Murtagh s Bromem byli good, ale Speelers to nedal…Navíc tam bylo strašně moc chyb: v jednom záběru se mihla ruka, na polu byli vyježděný koleje…katastrofa:( Trochu mě zaráží, proč vynechali z filmu Solembuma:( Jasně, já vím, že film nemůže být s knihou totožný, ale vemte si třeba LOTR – trilogie prstenů je boží…jenom poznámečka…kdybych byla já režisér, obsadila bych do role Eragona někoho hezkýho…

3. Oldřich Junec

Je to stravitelné… Bohužel, jedině tak dokážu popsat co jsem cítil po opuštění kina. Strávil jsem to. Podobně rozčarovaný jsem byl po shlédnutí nízkorozp. filmu D&D pár let zpátky. Podle fotek, www stránek i img. z připravované gamesy jsem soudil, že projekt ERAGON má našlápnuto přiblížit se "LOTRovi" 🙂 – nestalo se tak ani zdaleka. Filmu by prospěl charismatičtější hl. hrdina, který má trochu více hereckého umu. Rovněž obsazení některých rolí mi nesedělo. Ten kdo dělal návrhy Urgalů či oděvy Vardenů pro film asi nebyl moc velký fanda tohoto žánru… Taktéž dějové vzdálení se knižní předloze mě docela znechutilo, nezachránili to ani povedené dig. efekty. Eragonovi by prospělo, kdyby byl delší, hutnější… vlastně zpracován jiným film. týmem. Přijde mi to celé jako drahá sranda, která se bude servírovat jen jako doplněk k praskajícím popkornům a cocacolám někde v multikině pro odložené adolescenty. Velmi rád se vrátím ke knize a budu doufat, že pokud bude někdy nějak

4. já hoho

Já jsem byla na filmu v kině, knížku jsem nečetla, ale možná si ji přečtu později. Film byl úplně supr a já jsem všechno bezproblémů pochopila. Moc a moc se mě film líbil, ale co by jste čekali za herce, když tam má být 16 letý kluk, to tam mají dát někoho komu je 50? Os sestřenice jsem se dozvěděla, že tam mají blbé obsazení, že Eragon má mít černé vlasy či co. Ale mě to vůbec nevadilo. Nic mě tam nechybělo.Prostě me film připadal úplně nej na světě. PS: Doporučuji nejdřív vidět film a pak přečíst knihu. :-)))

• Hawk

chachacha!!! 😀 tak to je nářez, takhle nenáročnýho diváka jsem ještě neviděl!
      přečti si tu knihu, to ti doporučuju… a potom se podívej znovu na ten film a ozvi se 😉
      víš, tobě tam nic nechybělo, právě protože jsi to nečetla. a nemůžeš říct, žes všechno pochopila, když ani nevíš co tam máš chápat 😀
      pro mě to je prostě parodie, ztrapnění Paoliniho příběhu… chudák Chris

• Santara Aredhel Merenvenová

Film Eragon je opravdu spíše parodie,kdybys sis přečetla knížku tak tam opravdu 99% věcí nepochopíš ani omylem… třeba jak si mohl Durza vykouzlit draka,navíc Arya nebyla vůbec v komatu,ale kdybych se na to měla dívat z pohledu neznalého knižní předlohy tak ten je film je až trapně předvídatelný,herci Eragona a Arye jsou fakt divní,podle mě neumí moc hrát,a je tam hodně chyb,třeba Roran má na sobě ryfle,navíc některé střihy jsou naprosto nevysvětlitelné…jsou tam samozřejmě obří herci jako Murtagh,Brom a i Galbatorix,ale to je tak jediné…. navíc motorkáři "urgalové" jsou strašní…je fakt že potkat je vnoci tak položím peněženku a zdrhám,ale jinak z nich strach vůbec nešel… no prostě hrozný film,Hawk má pravdu..až si přečteš knížku tak se ozvi 🙂

5. Santara Aredhel Merenvenová

Knihu mám opravdu ráda i když trochu kopíruje ostatní je čtivá, film je propadák roku,bez trpaslíků, s motorkáři místo urgaly, modrým kamenem a rudou čepelí u Zar´Rocu,peřím u Safiry, melírem u Eragon,blond vlasy u Arye….a takhle bych mohla pokračovat dost dlouho…je to opravdu trapné jako vyprchaný benzín …navíc Durza vypadá jako by měl na zubek nalepenou Krowku …no otřesné,film nemá nic moc společného s knihouk,ale celkové pojetí samotného filmu bylo taky podle mě hodně ubohé….

6. Aenica

Ti trpaslíci byli vážně obvzláště dobře vypečení. Byla jsem na filmu s kamarádkou, která knihu ještě nečetla, na rozdíl ode mě. Když jsme vyšly z kina, zmohla jsem se jen na bolestné: "Všimla sis, jak hrozně udělali to trpasličí město?" Ona se na mě podívala jako na blba a řekla: "Tam byli trpaslíci?"

7. Gwen

Zdravím
    Nejdříve bych chtěla upozornit, že jsem jako témě všichni příznivci fantasy literatury četla knihu mladého autora Paoliniho, zaujala mě já bych určitě nedokázala napsat tak rozsáhlou knihu, teď natož pak před dvěma roky ve svých patnácti letech. Přestože Eragon nepřinesl do fantasy literatury nic nového je podle mého názoru dobrý, zvláště jako kniha pro začínající čtenáře fantasy, protože není složitý, navíc je mile psaný.
    Včera jsem se byla konečně podívat na film Eragon s určitým znapětím, jak se jim to povedlo natočit. Trochu jsem čekala, že to tak slavné nebude podle fotek "slaďoučkého" Eragona a Aryi se světlými vlasy a ušima asi tak špičatýma jako mám já. Ale herecké obsazení není všechno doufala jsem.
    A tak jsem se zvědavostí usedla do kinosálu a čekala sem co mi ukáží. Začalo to celkem slibně, jak řekl Hawk ty dvě minuty, ale potom… Nechtěla bych předešlého autora opakovat (Měl bohužel pravdu). Jen připojím nějaké svoje poznámky. Takže s knížkou spojují