Orci

První krev – Válečníci Bouře

Stan Nicholls

Nebudem to veľmi zdržovať, pretože sa to vlastne ani nedá, zaverečná časť  Orcov ma mierne povedané sklamala, ale podme zaradom.  Posledná časť trilógie Orci – První krev sa vyvíja podľa očakávaní. Len málo kto by nepostrehol, že celá kniha smeruje k jasnému cieľu a to k záverečnej bitke, do ktorej sa okrem Orkov primiešajú aj mnohí ďalší. Stan Nicholls pokračuje v príjemnom tempe, no na mňa to občas bolo až príliš rozťahané a miestami skoro až nudné. Orkovia samozrejme nájdu všetky “hviezdy” a opäť úplnou náhodou zistia, že tie do seba zapadajú a tvoria akýsi mechanizmus. No napriek tomu sa ich nesnažia poskladať hneď, ale odkladajú to na neskôr, čo je aj na Orkov dosť nelogické. Na druhej strane o čom by bolo tých 238 strán však?

Z celej tento záverečnej časti som mal pocit ako keby ani nemala byť napísaná a celý príbeh sa mal ukončiť v druhej knihe. Pasáže, v ktorých sa nič nedialo a sú vyslovene len na vyplnenie miesta sa autor snažil oživiť  občasnými šarvátkami a zamýšľaním sa orcov nad tým či skutočne urobili dobre keď sa rozhodli  vzdorovať kráľvne mi prišlo trošku mimo, keďže už dve knihy  utekajú a hľadajú hviezdy.

Súboje ostávajú asi tým najpríjemnejším z celej knihy. Pútavé opisy bojov sú vítaným spestrením hocikde a hocikedy. V záverečnej časti spoznávame aj druhú sestru Jennesti. Na veľké prekvapenie sa javí ako celkom mierumilovná osoba a spolu s jej otcom, ktorý sa objavil už v druhej knihe pomôžu Orkom vybojovať záverečnú bitku.

A tu prichádza azda najväčšie prekvapenie celej knihy. Už ako som na začiatku spomínal, očakával som aj ja jasný zaver no Nicholls Stan ma prekvapil a nečakaný zvrat v deji dodáva záveru tejto knihy tú pravú šťavu a konečne prinúti čitateľa odložiť šálku kávy a poriadne sa začítať. Nečakaný koniec, teda aspoň pre mňa, robí z tejto poslednej knihy ako aj z celej trilógie ORCI – PRVNÍ KREV príjemné čítanie, pri ktorom síce máte pocit, že je to celé šité príliš horúcou ihlou, no aj tak celú knihu dočítate. Pravdu povediac, niesom si celkom istý či po tejto trilógií ešte niekedy siahnem, no určite ju radím medzi lepšiu oddychovú literatúru na dlhé chvíle.