HADÍ VĚŽ

King William

Hadia veža, je druhou knihou z plánovanej trilógie terrarskeho cyklu. Už ako prvá časť naznačila W.King vytvoril celkom nový, vlastný, svet so svojimi pravidlami a zákonmi.

Začiatok tejto časti je prakticky priamym pokračovaním prvej knihy. Potom ako sa vojsku pod vedením Sardeca a jednej z Prvých podarilo poraziť potomkov temného boha Urana Ulthara vydala sa armáda do susednej ríše Kharadrey.

No už po prekročení hranice zisťujú, že nie všetci údajní spojenci sú aj spojencami skutočnými. Naviac sa dozvedajú, že právoplatná kráľovná – cisárovná je uväznená lordom Ilmarekom v nedobytnej a záhadnej  Hadej veži, ktorá je pozostatkom Hadieho ľudu.

Kto iný ako Miešanec, alebo ak chcete Rik, dostála úlohu aby sa pokúsil dostať do veže, zachrániť kráľovnú a keď mu ešte ostane čas tak aj zabiť mocného lorda Ilmareka.

Dej celej knihy je viac ako pútavý. Miešanec sa dozvedá stále viac prekvapujúcich súvislostí zo svojej minulosti a zisťuje, že ak chce prežiť nemá veriť nikomu len sám sebe. Nenávisť k Sadrecovi sa čím ďalej viac prehlbuje. Na druhej strane práve Sadrec, ktorý s jednotkou prežil nie jedno nebezpečenstvo, dokonca v boji prišiel o ruku, si uvedomuje, že pre svojich vojakov chce len to najlepšie vybavenie, za ktoré neváha platiť z vlastnej kapsy. V niektorých situáciách dokonca pohŕda Terrarchami, čo ho na jednej strane teší, no na druhej ho to šokuje.

Majster bojových scén William King aj v tejto knihy preukázal, že boje nie sú všetko, aj keď práve pri jeho knihách je to viac ako prekvapujúce tvrdenie. Tak ako v prvej časti sa boje vyskytujú v tú pravú chvíľu. Musím však upozorniť tých, ktorí sú zvyknutí z predošlých “Kingoviek” na nespútanú akciu, že sa určite nudiť nebudú. Pravdu poviem, pri čítaní knihy som si ani neuvedomil, že sa v nej vyskytovali len dva či tri boje. Treba však povedať, že si W.King so sebou stále nosí frázy, ktoré má buď veľmi rád ,alebo sa ich nevie zbaviť. Vety typu :” keď to spozoroval, nedal to na sebe poznať.”, sa vyskytujú vo všetkých jeho knihách v hojnom počte, čo viacerým prekáža.

Na záver len toľko, knihu Hadí Věž, vrelo odporúčam nie len všetkým priaznivcom W.Kinga, ale aj tým, ktorí majú radi nenáročnú temnejšiu fantasy.