Richard se pohybuje na hranici smrti a jen nešetrný zákrok ho vtrhnul zpátky do života. Když se probudí, v jeho světě chybí základní kámen – Kahlan, matka zpovědnice a jeho žena, není k nalezení nejen v jeho společnosti, ale ani v paměti žádného myslícího tvora. Richard vrhá veškeré své úsilí i soudnost do jejího nalezení, ale brzy ztratí pochopení i svých nejbližších, kteří ho chtějí vidět v čele D’Harského vojska. Navíc ho pronásleduje nemilosrdné vraždící monstrum z podsvětí a nikdo už dávno neví, jak ho zastavit. Potom začne růst Hadí víno a Lord Rahl pozná, že Tři Schránky Ordenu jsou znovu ve hře.

Knihy Meče Pravdy čtu pravidelně už od počátků. Devět u nás potažmo osmnáct dílů je ale příliš pro střízlivý příběh, který by vás nepustil, a tak jsem našel k Goodkindovu poslednímu kousku nemálo výtek.

Richard je touhou najít Kahlan téměř posedlý, a třebaže se to několikrát snaží ospravedlnit důsledky, jaké by úspěch takového vymazávajícího kouzla měl na svět, a několikrát pochybuje o svém duševním zdraví, přijde mi, že je poháněn emocemi za hranicí běžnosti a tak trochu tím popírá racionální úsudek, který v knize taktéž prosazuje.
Právě zmiňovaná racionalita a další filosofické postoje jako důležitost vlastní individuality a jednání, tak jak chci já a ne jak ode mě očekává okolí, jsou několikrát rozebírány v mnohostránkových diskuzích. S některými se můžu ztotožnit, ale způsob jakým svou podávány mě oslovit nemohl. Místo aby z děje přímo vyplynuly, přednášejí hrdinové své názory v již zmíněných dlouhých diskuzích a jen bezděčně odkazují na často vypjaté dějové zvraty.
Vypadá to, že mnohadílné série si opravdu nemohou zachovat napětí a radost ze čtení jako u svých prvních dílů, kdy jsme s zatajeným dechem poznávali své hrdiny a celý autorův svět. I když si Čarodějnický oheň zachovává dobrou kvalitu vyprávění, děj má spád i poučí, zůstane kniha jenom průměrnou fantasy. Nezbývá jen doufat, že poslední bitva, která je už na spadnutí kolo Meče pravdy ukončí a autor bude moci vrhnout svojí kreativitu novým směrem.
Také překlad Čarodějnický oheň je trochu nevhodný. Stejným jménem bylo totiž dříve popisováno jiné kouzlo a ne Chainfire, jak stojí originální název a jak se nazývá zakletí mající na děj zásadní vliv.