Orci

První krev – Legie Hromu

Stan Nicholls

Volám sa Stryke. Ork. Odpadlík. Netvor. Previedol som svoju jednotku krvou a ohňom. Bojoval som na strane Jennesty vo vojnách, ktoré roztrhali Maras – Dantii na kusy. A zabil som Vás, ľudí, viac, ako by som dokázal spočítať.

Ale vypočujte ma. Existuje aj iná cesta, miesto kde môžu žiť Orkovia, Trpaslíci, Elfovia a dokonca ja Ľudia pohromade. Videl som náš osud. A nenechám si ho ujsť, aj keď ma štvete ako divú zver a moji bojovníci jeden po druhom umierajú. Musím prežiť, pretože sa blíži vojna, ktorá nás všetkých zničí.

Buď ste so mnou, alebo ste proti mne. A pokiaľ sa mi chcete postaviť, dávajte si dobrý pozor.”

Orci Prnví krev – Legie hromu je druhá časť trilógie o Orkoch. Začína sa presne tam kde skončila prvá kniha, čo je prvým plusom tejto časti. No aj tak poukážem na isté fakty, aby sme si všetci spomenuli o čo vlastne išlo. Stryke je veliteľom jednotky orkov nazývanej “Rosomáci”, ktorí boli vyslaní kráľovnou Jennestou, aby pre ňu získali vzácny artefakt. Ten im následne ukradnú Kobolti a prvá kniha môže začať. Orkovia artefakt získajú naspäť a následne sa púšťajú do pátrania po ďalších, aby tak odčinili svoje zlyhanie a zmenšili hnev kráľovnej.

Druhá časť, už ako som spomínal priamo nadväzuje na koniec jednotky. “Rosomáci” ďalej pátrajú po prístrojoch , ktoré nazývajú “hviezdy”, aj keď v skutočnosti vôbec netušia na čo môžu slúžiť. Zhodou náhod, ktorá je v niektorých prípadoch až veľmi podozrivá, získavajú informácie o tom kde sa “hviezdy” nachádzajú a kto ich vlastní. Takto postupne získajú tri z celkových piatich “hviezd”.

Nicholls Stan využil priestor tejto časti aj na dokreslenie charakterov hlavných hrdinov, ktorým nechýba česť a hrdosť, čo je u Orkov niečo úplne nové, hlavne čo sa cti týka. Česť a priateľstvo je u “Rosomákov” na prvom mieste, teba u väčšiny z nich, ale ako sa hovorí každá reťaz ma vždy jedno slabé želiezko, no aspoň si myslím, že sa to tak hovorí.

Čo sa deja týka, neostane len pri hľadaní hviezd, aj keď samozrejme to je hlavným cieľom celej trilógie. V hre sa objavia noví hráči, ktorí vedia a aj zamiešajú nie len karty, ale aj hlavu, už dosť zmätenému Stryke-ovi. Staronovou postavou je aj sestra krutej Jennesty, o nič nemej krutá potvora Adpar, ktorá sa , podľa mňa, až priveľmi ľahko vzdá svojej slzy, ale to je len tak na okraj.

V niektorých miestach knihy je cítiť, ako keby sa autor až priveľmi ponáhľal. Problémy, ktoré stretávajú “ Rosomákov”, sú riešené s ľahkou jednoduchosťou, náhle a s veľkou dávkou šťastia, čo môže a aj uberá na napínavosti tejto inak skvelej knihy. Čo však ostalo rovnaké sú bojové scény, v ktorých sa Stan Nicholls, doslova vyžíva a dokonalo prepracúva. Netradičný opis boja, pri ktorom autor preskakuje z jednej postavy na druhú ostáva aj v tejto časti zachovaný, čo verím, nie len mňa potešilo

Čo dodať na záver? Keď to zhrniem do jednej vety, kniha Orci – První krev Legie Hromu je veľmi príjemným oživením fantasy ako takej a už teším na záverečnú časť.