Orci

První krev – Strážci blesku

Stan Nicholls

“Som ork. Nenávidíte ma a bojíte sa ma, ale získal som si Vás rešpekt.

Maras-Dantie bola naším domovom. Žili sme tu spolu s trpaslíkmi, elfami a s ostatnými starými národmi dlho predtým, ako ste sa nám votreli do života. Dlho predtým, ako ste zničili mágiu a znásilnili dušu sveta.

Vypočujte si môj príbeh. Prelial som potoky krvi a vy by ste mali byť vďační. Vďační za to, že som to bol ja kto v ruke držal meč. Vďační orkom. Boli sme zrodení k boju a našim osudom bolo priniesť mier všetkým.

Určite ich poznáte. Zlých, silných, bojachtivých a krvilačných zelenokožcov , Orkov. Práve takto sú vykresľovaní v mnohých príbehoch. No nebola by to fantasy, aby aj tieto bytosti nedostali druhú šancu. Hoc aj malú a práve takú im poskytol Nicholls Stan v trilógii Orkovia. Práve on im dal niečo čo im mnohí autori upierali, inteligenciu. Orkovia už niesu tie tupé beštie prahnúce len po jedinom, po boji a čerstvej krvi. Teraz sú ti už inteligentné beštie prahnúce po boji a čerstvej krvi.

Stryke je veliteľom jednotky orkov, nazývanej “Rosomáci”, ktorá je vyslaná kráľovnou Jannesou aby získala artefakt. Nikto z jednotky nevie čo to je. Vedia, že ide o tubu s neznámym obsahom, ktorá je uložená v jednej z pevností ľudí. Na spiatočnej ceste ich prepadnú Koboldi a atrefakt ukoristia. Tu sa celý príbeh začína. Orkovia sa na vlastnú päsť púšťajú do pátrania po artefakte a neskôr po ďalších, keď zistia, že sa ich chce kráľovná Jannesta zbaviť.

Svet, v ktorom sa celý príbeh odohráva, nie je svetom bežným. Je to svet v ktorom živú ľudia , elfovia , orkovia a ďalšie národy, čo by samo o sebe nebolo až také netradičné. Hlavným rozdielom sú ich vzájomné vzťahy. Práve ľudia sú tí, ktorí nenávidia prakticky všetky národy a snažia sa ich využívať. Vojna je na spadnutie. Ich náboženská zaslepenosť hraničí v určitých prípadoch až s fanatizmom a práve tieto aspekty robia z tejto knihy to práve čítanie.

O akcie nie je núdza a treba uznať, že sú skutočne kvalitne spracované. Podrobné rozpísané scény mnohým zodvihnú náladu, iným zase žalúdok. Akcia a krv je skutočne na dennom poriadku nie len “Rosomákov” ale aj kráľovnej. Napokon čo by ste čakali od orkov, však.

Keďže ide o trilógiu hádajte ako prvá časť končí. Samozrejme, nijako. Kto čaká, dôležité informácie, po prípade ukončenie jednej časti príbehu na konci tejto knihy, môže hľadať ďalej, ale nenájde vôbec nič.

Kniha Orci První krev – Strážci blesku je v skutku skvelou knihou, pri ktorej sa určite nebudete nudiť a o to pri knihách ide, nie ?