Režie: Francis Lawrenc

Hrají: Keanu Reeves, Rachel Weiss, Shia LaBeouf, Tilda Swinton

John Constantine je vymýtač. Jeho dením chlebem jsou všemožní pekelní démoni, pokoušející se dělat na Zemi větší chaos než v české vládě. Ovšem film by byl o ničem, kdyby divák sledoval, jak posílá potvůrky zpět na věčnost, takže scénaristi mu poskytli adekvátního protivníka, který dá jemu i jeho rakovinou postiženými plícemi zabrat. V tomto boji mu pomáhá jeho mladý učedník-taxikář a žvanil.

Příběh nám postupně odhaluje Johnovo dětství, mládí a jeho každodení rutinu. Z nudného stereotypu jeho života (rozuměj: boj se Zplozenci pekla a tak podobně) jej vytrhne náhoda a jeho zvědavost. Ocitne se v lehce zamotaném příběhu (ale ne moc, aby jej pochopili i američtí diváci),ve kterém figuruje Kopí osudu, hrot zbraně, na které ulpěla Ježíšova krev, když byl na kříži. Podle části Bible, která je k dostání jen v pekle, stačí, aby touto zbraní bylo probodeno břicho bytosti.

A k čemu to stačí? No k tomu aby se na svět dostal Mamon. To je takový zlobivý klučina, nic s ním nesvede ani jeho taťka Satan, takže ať chce nebo ne, do boje nastupuje Constantine.

Ve filmu se objevuje obrovské množství zajímavých nápadů, které dotvářejí zvláštní mixatmosféry. Mezi ně patří, boj dobra se zlem. Nejde o vyšší principy, Bůh se Satanem se vsadili o Zemi a dohodli se na pravidlech. Na lidi smějí působit pouze prostřednictvím a našeptáváním a když někdo pravidla poruší, je „deportován“ zpět ke svému šéfovi. Mezi těmito póly se nacházi pan Midnight, legendární neutrální postava v jehož baru vedle sebe pijí upíři i andělé.

No a k atmosféře jako takové, člověk má pocit, že je jen mravenec, tak to filmaři podávají, lidé jsou jenom figurky na šachovnici a i za to mohou být vděční.
Další z originálních nápadů je připojení zvláštního náhledu na svět archanděla Gabriela.Ten se proto, aby pomohl lidstvu, sníží k tomu, že pomáhá Mamonovi. Což se nelíbí ani jednomu z „hráčů“.

Ve filmu uvidíte rozličné nástroje a techniky boje proti démonům, stejně jako rozličné druhy potvor. A abych nezapoměl, uvidíte Peklo a zahlédnete Nebe.

Hlavní postava má naprosto neopakovatelný charakter, cítí se ukřivděná Bohem, používá známe gesto se sdviženým prostředníčkem bez rozdílu na Satana i jeho přisluhovače, je to cynik a poslouchat jeho suché hlášky, popřípadě sledovat sporé gesta je důvod sám o sobě, proč jít na tento film.

Verdikt: Film bych doporučil všem, kteří se rádi zasmějí jistému druhu humoru a také ctitelům správné atmosféry. Měl jsem možnost film vidět v kině a následně na DVD i s bonusy. Ty jsem shledal zajímavé, obvzláště vystřižené, nebo změněné scény, ovšem dá se to přežít i bez nich. Jelikož byl Constantine natočen podle kultovního komixu Hellbrazer dodává to filmu ještě další rozměr. Je jen škoda, že si Keanu Reeves odmítl obarvit hlavu na blond, tak jako to má jeho papírová předloha. A trikové sekvence také stojí za shlédnutí.