Vidím svět. Svět převažující svou velikostí
samotné váhy vesmíru. Jeho síla bude růst do nekonečných dálek. Všechno
bytí se mu bude klanět, před jeho nedozírnou mocí. Ten jež bude
vládnout ať příjme jméno Roko a uchopí osud světa do svých rukou. Ať
Naidon je zván. Přijde čas velkých změn. Čas dobrodruhů.

dávná věštba

Pomalu to bude rok co
se v mysli jednoho milovníka fantasy zrodil nápad vytvořit svět na němž
by žili dobrodruhové naší doby. Ale jak to tak s nápady a přehnanými
vizemi bývá, nebyl příliš dobře zpracován. Tedy pouze částečně, ale
nedostatečně. Jak už to tak někdy bývá, opakuji pouze někdy, chopili se
tohoto nápadu jiní lidé. Nabídli pomoc k dalšímu pokračování a jelo se
dál. Ovšem všichni dobře víme, jak to chodí s časem pro realizaci
takových nápadů, a proto byly dlouhé období nicnedělání. Ne, že by se
nechtělo, ale prostě se nemohlo. Až v posledních měsících se opět
rozjela tvorba. A teprve před nedávnem se dostalo i možnosti webových
stránek pro projekt. Byla už i předtím, ale nějak nám to nevyšlo. Nyní
jsme však chytili příležitost za pačesy a rozhodli se do toho pořádně
opřít. A o co to vlastně jde?

Naidon. S tímto slovem jste se na internetu mohli již párkrát
setkat, pravda nejspíš v ne moc dobrém světle. Jde o fantasy svět
nesoucí právě jméno Naidon. Jednoho dne by měl být Naidon rozsáhlým
světem schopným nabídnout hráčům fantasy her hned několik prostředí pro
jejich pravidla. Těmito prostředími je šest odlišných kontinentů,
ležících na Naidonu. Každý z nich by měl být koncipován na jedny
pravidla. Na místě je možná otázka jaká to budou. Zatím víme určitě, že
to budou Dračí Doupě a DnD. Kontinent pro ně se totiž blíží ke zdárnému
dokončení. Zbylé kontinenty leží na Naidonu osamocené a čekají na své
stvořitele.

Nejspíš by nebylo od věci říci něco o historii Naidonu.

Historie Naidonu

Dlouhé jsou kroky věčnosti a kdo stojí v proudu času padne.

Tar Melder-vizionář

Na začátku bylo všechno. Dokonalá inteligence
rozsáhlá jako vesmír a harmonie prostoru, času a nicoty. Rovnováha
balancující jako vlas na ostří věků trvala po dekády. Ale hranice mezi
vším a ničím je tak tenká. Všehomíro se začalo rozpadat a řád již
nestačil. Tehdy povstali z mocného proudu prvotní inteligence
nejmocnější Bohové: Roko, Irvel, Laerd, Aeine a Ithana. Dlouho se
radili na vrcholu existence,plodili děti a nemohli se dohodnout jak
rozehrají svou životní partii. Tehdy se objevil Esdern, který uchvátil
božské kostky života a propadl v šílený smích. Pokusili se ho zastavit,
ale bylo pozdě. Karty byly rozdány, kostky vrženy a největší hra osudu
začala. Vesmír se začal otáčet, vznikly planety, měsíce a hvězdy. To,
ale mohlo Bohy zabavit jen na chvíli. Rozhodli se vybrat jednu planetu,
vytrhnout ze své podstaty kus vlastní moci a vytvořit tvárný svět,
kterému by mohli vládnout po tisíce let. Jeden byl kontinent omývaný
moři. Jeden svět kypěl životem ve všech podobách. Mocná civilizace
Avarnemaaern ovládala Naidon, v její moudrosti vzkvétalo hospodářství a
vědění. Ovšem na okrajích kontinentu žily lidé, kteří odmýtali její
nadvládu. „Moudřejší nechť ustoupí“ pravil Roko obávaje se moci
společnosti Avarnů a spoléhaje na svou božkou autoritu. Tak vznikly
portály, které dodnes patří k nejmocnějším objektům na Naidonu, a které
odvedly ze země despotickou, ale vyspělou společnost. Zbylí obyvatelé
vytvořili Říši, jejíž hranice sahala od okraje k okraji . Tato se
postupně rozpadla na severní a jižní část. Ovšem v nejistých srdcích
lidí je vždy zakořeněn svár a začala Velká válka ve které umírali
vojáci obou stran dlouhých 50 let. Do této války se zapojili nejlepší
bojovníci i mocní mágové, kterým se dnes přičítá rozpad kontinentu.
Ovšem žádný čaroděj nedokáže uvolnit sílu, která by rozervala základy
země. Byla to Istara, která v záchvěvu hněvu na své svěřence, kteří
plýtvali mocí k zabíjení, rozervala kontinent na kusy. Odtud se píší
nové dějiny Naidonu, obydleného nejrůznějšími rasami a bytostmi.

Jak jste si nejspíš povšimli, tak Velká bitva byla zlomovou
událostí v historii Naidonu a tak by nebylo od věci se o ní také
zmínit.

Velká bitva

Naidon nebyl vždy takový, jak ho dnes mnozí
znají, nebyl tak bohatý, neměl ani zdaleka tolik různorodých obyvatel,
neměl podobu, jakou má dnes. Dlouhá tisíciletí byl na světě Naidon jen
jeden obrovský kontinent, na kterém žily lidé. I přes velkou rozlohu
Kontinentu bylo lidí tolik, že se vedly války o půdu. A to bylo
důsledkem Padesátileté války a Velké bitvy.

34 den roku 12045

Brzy bude válka a nikdo si není jistý tím, kdo zvítězí. Ale už nyní
proroci předpovídají, že to bude největší z válek za dlouhá tisíciletí.
V Severním království se nejspíš shromaždují obrovské armády,
připravené kdykoli zaútočit. Poslední zprávy hovoří o dlouhých řadách
stovek tisíc vojáků, pochodujících směrem na jih. Nikdo si teď před
ničím nemůže být jistý. Všichni muži našeho království jsou postaveni
do zbraně. Všichni kdo mohou se stahují z vesnic a měst víc a víc k
jihu. Všude je cítit strach a napětí. Jak dlouho ještě do té osudové
války?

Zápis z knihy Paměti Jižního království

54 den roku 12095

Tahle bitva bude jistě poslední. Víc už toho zubožená zem nevydrží.
Velikost obou armád je nezměrná, ale přesto pevně věříme ve vítězství.
Naši vojáci jsou mnohem lépe vycvičení a lépe disciplinovaní na to, aby
byli poraženi obrovskou sebrankou vidláků. Zvědové zjistili, že Jižní
království žádá pomoc mágů ze Zeleného chrámu na vrcholcích Sargavských
hor. Pokud oni budou hrát nečestnou hru, musí počítat se spojením
našeho království a kouzelníků Perleťové věže. Už teď to vypadá na
hodně nečestnou bitvu s pomocí magie. Nakonec však poznají, kdo vládne
větší silou a beze všeho se nám jeden po druhém podrobí. Ať už to
skončí jak to skončí, jen ať už je tomu válčení konec.

Zápis z knihy Historie Severního království za doby Velké války

78 den roku 12095

Posledních pár dnů bylo nejhorších za předchozích padesát let. Zemí se
rozléhá dusot koní a obrovských armád pochodujících k hranicím mezi
Severním a Jižním královstvím. Po dlouhé době nepokojů se schyluje k
závěrečné bitvě. S této situace už není cesty ven a s největší
pravděpodobností se do bitvy zapojí i magie. Král se rozloučil s celým
národem, kdyby v bitvě zahynul. Krajem se šíří ještě větší strach než
před pár lety. Nikde nejde zahlédnou šťastného člověka. Kdo mohl,

odplul na ostrovy vzdálené pár set mil od Kontinentu. Jak dlouho v tak
neobydlených krajích vydrží je jen záhadou.

Zápis z knihy Paměti Jižního království

179 den roku 12095

Ráno byla jasná obloha bez mráčků, slunce vysvitlo a jasně ozářilo
Tvilejskou pláň, místo konání Velké bitvy. Na obou stranách se řadí
nespočetné zástupy vojáků, není pochyb o tom, že tato bitva se zapíše
do dějin všech. Bitva začala už před pár hodinami a dosud se tvrdě
bojuje. To co jde vidět na Tvilejské pláni, nejde popsat slovy. Jde
slyšet obrovský řev a rachot zbraní. Tohle snad nikdy neskončí.
(spousta řádků je nečitelných) Na obloze se objevují obrovské, barevné
záblesky. Začíná být velké dusno, těžko se dýchá. Nad plání se formuje
obrovská černočervená koule, sálající energii ze všech stran. O této
válce už nerozhoduje hrubá síla. Koule se neustále zvětšuje, vojáci
utíkají všemi směry pryč. Jak se tohle stalo…

Zápis z knihy Historie Severního království za doby Velké války

Válka a Velká bitvy způsobila totální konec
Kontinentu, mágové a kouzelníci snažící se pomoci svým stranám
zapříčinili rozpad celého Kontinentu a následné rozdělení na šest
kontinentů na kterých začal postupně vzkvétat nový život v
nejrůznějších podobách. Zprvu to byli drsné, nepřátelské kraje, plné
divé zvěře a magických bytostí, pozůstatků po právě proběhlém boji,
zdivočelých domácích zvířat, sutin a zřícených pozůstatků kdysi velkých
a slavných, nebo malých a zapomenutých míst, obývaných před válkou
lidmi a někde, tam, kde se jim podařilo oddělení kontinentů přežít,
zdrsnělých, zdivočelých a nepřátelských původních obyvatel, lidí, kteří
se neštítili krást a zabíjet. Takové podmínky čekali na novoosídlence.
Přesto se život na kontinentech začal postupně zase rozvíjet. Někde
pomaleji, jinde rychleji, ale vyvíjel se všude. Vznikaly nové rasy.
Vyvíjeli se noví živočichové. V některých vysokých horách se po dlouhé
době opět usídlili draci…

A nyní si řekneme něco o kontinentu Ilindor. Jeho vydání na sebe snad nenechá už dlouho čekat.

Ilindor

Pro začátek bychom si řekli co Ilindor nabízí pro
vás hráče a pro tebe jakožto PJ.Hlavním úmyslem při tvoření Ilindoru
bylo vytvořit komplexní systém, který by dobře fungoval. Když to řeknu
po lopatě. Místo kde si rádi zahrajete své dobrodružství a ještě raději
v něm budete pokračovat. Možná vás napadne. Vytvořit něco takového není
přece žádný problém. Opak je pravdou. Vše na sebe musí logicky
navazovat. Pro vše musí být dobrý důvod proč tomu tak je, aby byla
vytvořena ta správná atmosféra. Tedy co vám Ilindor nabídne? Snad
dobrou atmosféru, která zahrnuje spoustu vypracovaných oblastí, kde
žijí různorodé rasy a zajímaví tvorové. Historii všeho co si nějakou tu
historii zasluhuje. Inspiraci pro tvorbu vašeho vlastního světa, což je
někdy hodně obtížné. Samozřejmě na Ilindoru uplatníte vaše tolik
oblíbená pravidla DrD a DrD Plus. Pro která je Ilindor vlastně určen. V
neposlední řadě vám dá doufám i nějakou tu zábavu při hraní.

Geografické rozdělení Ilindoru obsahuje snad všechny oblasti které jen
známe a proto si snadno vyberete místo které vám vyhovuje. Co by to byl
za světadíl, který nemá vyprahlou a zrádnou poušť, či hluboké a temné
hvozdy. Prostředí je většinou takové jaké dobře znáte a nebude problém
se do něj vcítit při hraní. Možná někteří z vás, holdující zeměpisu
najdou určité nesrovnalosti co se týče umístění různých druhů
prostředí. Což je docela možné a někomu to celé může připadat postavené
na hlavu. Avšak jsme ve fantasy a tam se většinou meze nekladou. Nikdo,
aspoň myslím, neřekl, že se všechny světy musí podobat tomu našemu.

Tak to by bylo snad vše. Více a ještě mnohem víc se dozvíte teď a dále postupem času na stránkách www.naidon.mfantasy.org.

Jsem rád, že jste to dočetli až sem a předem díky za vše co možná někdy pro Naidon uděláte.

Komentáře

komentářů

About The Author

Zakladatel MFantasy magazínu

One Response

  1. Aldarix

    Hmmm, vypadá to pěkně a myslím, že pokud si to člověk dočte až dokonce je pravděpodobné, že na Naidon zavítá. jen jsem zvědav, jak to vyjde s těmi hernímy systémy…nevim nevim, jak budou přepočítávat úrovvně a schopnsti postav, když se dostanou z "dračákovského" kontinentu na "Dungeon‘ s and dragonský" :-))
    Snad to mají autoři nějak ošetřené.

Leave a Reply